חפש בבלוג זה

יום ראשון, 4 בדצמבר 2011

חתונה מנייר


"תודיעי לנו לפחות שלושה חודשים מראש, כדי שנדע להתחיל בדיאטה"
(הדודה מראשון, מפילה על החתונה הלא קיימת שלי את בעיות המשקל שלה) 

אז אחותי הקטנה, ליטל בוהן, ניצלה איזו מלגה עלומה במכללת ה"אנחנו לא ממש אוניברסיטה, אבל מה אכפת לך, ממילא תואר ראשון לא נחשב היום" שהיא לומדת בה וטסה לפולין. אתם כבר מכירים את זה מהתיכון- עשרה מחנות השמדה בחמישה ימים, התעטפות בדגל ישראל ושבועה נרגשת מעל האנדרטה כי בירקנאו לא תיפול שנית.  בשנים האחרונות מסתבר, נוספו לטיול הלאומיות הקטן הזה שתי אטרקציות מרכזיות - קניון וקברי צדיקים. את הקניון אני עוד מבינה. אף נציגה של בת העם היהודי לא תפספס הזדמנות לפרק את זארה במחירים שהם נמוכים ב-20% לפחות מהמולדת, אבל קברי צדיקים? בפולין? "את שומעת?" מודיעה לי ליטל בוהן בהתרגשות "הדלקתי נר וביקשתי ממנו שיעזור לך". "יעזור לי?" תהיתי בשיחה סלולרית שגמעה בקלילות את שארית העו"ש שלה "יעזור לי במה?" "נו זה לא ברור?!?" היא התרגזה "יעזור לך להתחתן"

ברוכים הבאים לאג'נדה החדשה של משפחת בוהן. המטרה: חתונה. לוח הזמנים: עד הקיץ הקרוב. אמנת ז'נבה: הצחקתם אותי. אמצעים: הכל כשר, כולל לשלוח עליי את סבתא בוהן, בריה בריאה השוחה כל יום חמש בריכות לפחות עם "אני אשמח לראות אותך מתחת לחופה בטרם אתפגר". אלליי. על המערכה מפקדת כמובן מאמא-בוהן. לכאורה אישה שפויה בדעתה, האחראית כל יום על חינוכם של עשרות ילדים רכים בשנים. בפועל: אדם הגורם לגנרל קארתר להיראות כמו הגירסא המרוככת של בני בגין.

ראשית פתחה במהלך פאסיב אגרסיב והחלה ללכת לכל חתונה ברדיוס של חמישים קילומטר מהבית. אנשים שובתים רעב כדי להגן על ביטחון המדינה, מדירים את נשותיהם בפומבי, מעבירים חוקים אנטי דמוקרטיים והיא בשלה - חתונות. חמש-שש בחודש, אם מתאפשר. "את לא יודעת איך הכלה היתה יפה" היא מתקשרת לעדכן "והביאו את זה, נו, איציק קלה. אמרו לי שהוא משהו משהו. וכמה כסף הם שפכו שם, את לא מאמינה. גועל נפש. אני מיד אמרתי לרותי, אצל הבת שלי, בעזרת השם, יהיה אירוע קטן. אינטימי. קלאסה. והיא שאלה מתי האירוע אז אמרתי לה רותי, את לא מקשיבה, קטן. אינטימי, קלאסה. היא לא תזמין אותך. נכון שלא נזמין אותה?".

"אמא" אני אומרת לה על סף דמעות "לא אזמין אותה לאן? אנחנו לא מתחתנים. תפסיקי לגרור את עצמך לאירועים ולחלק שיקים כאילו אנחנו נוחי דנקנר. את לא תקבלי אותם בחזרה, את שומעת אותי?"

יומיים אחר כך פאפא-בוהן מתקשר. שיחותינו הן כבר מזמן אינן שיחות חולין אלא רק בירור ססטוס יחסיי עם הארנב ולאן זה מתקדם. "נו, אז יש שינוי במה שדיברנו עליו?" הוא לוחש בדיסקרטיות "אבא, למה אתה לוחש?" "לא, שהארנב לא ישמע, גברים פשוט מאוד נלחצים משיחות כאלו". מיותר לציין שהשיחות עם אבי תמיד מתקיימות בשעה 10:00 בבוקר, עת הארנב ספון בקיוביקול שלו בבנק ומשאיר אותי לספוג את הכל לבד. "ומה עליי אבא, אותי זה לא מלחיץ כל השיחות הללו?" אני שואלת "לא התכוונתי להלחיץ, רק תתעשתי על עצמך" הוא אומר ומנמיך בעוד אוקטבה "לפני שאמא שלך תפזר את כל הפנסיה שלנו על החתונות של השכנים".

לצערי, כבר לא מדובר בתופעה אלא בהלך רוח משפחתי. הנה אחי הקטן, נער צעיר בימים שהצטרף לפני שבוע לשורות צה"ל. כבר בשלב הבקו"ם ערך את הביקור המתבקש אצל קצין המיון והתעקש כי בתיקו האישי תירשם ההערה "לא קרבי, עלול להידרש לחתונה של אחותו בכל רגע". בשלב מסוים הלחץ הפך לעניין בינלאומי. הדוד של החתן המיועד הרים טלפון מניו יורק ודרש לדעת את התאריך המדויק כדי לנצל היטב את המיילים הצבורים בחשבונו "תבין" ניסיתי לגמגם "אפילו עוד לא דיברנו על זה ביננו". "אל תלחצי בובל'ה" סיכם בפאמליאריות  "רק תדעו שאני פנוי בין אפריל למאי, אבל רק לשבועיים ועם עצירה בפריז, גוד?" את החיזוק הסופי שלחו נציגיו של הארנב בלונדון. הללו ציפו להגיע לאיחוד המשפחתי בחנוכה, אבל הסכימו ברוב טובם לדחות לפסח "בתנאי שתארגנו כבר את החתונה באזור, ככה שלא נטוס פעמיים". באמת תודה, חמודים. מתחשבים כאלו.

הארנב, מיותר להזכיר, מסרב להתרגש מהמהומה שמסביב. אין לדעת אם עליי לשייך זאת לטסטוסטורון שבדמו או לאדישות הכללית שהיא חלק מאישיותו. בעוד הפייסבוק מציע לי עשרות פרסומות עם "מתחתנת? בואי לבחור שמלה"' "טבעות אירוסין בזול!!" ו"מוצרי תינוקות בהנחה" לו עדיין מציעים אפיקי השקעות ריווחים בפסגות והמלצת רכישה בקרוקס ישראל. אפילו לחברות איני יכולה להתלונן כיאות כי כולן במצב צבירה מאורס או גרוע מכך - נשוי. בצר לי ורע לי אני פונה לעשות מה שהבטחתי לעצמי לא לעשות לעולם ומגייסת מצפון חברתי. "את שומעת" אני אומרת לאמי שתחייה "עד שנישואי הומוסקוסואלים לא יהיו חוקיים בישראל, אני לא מתחתנת". "אויש" היא אומרת "בדיוק הייתי אתמול בחתונה מקסימה של זוג לסביות. הביאו את קורין אלאל, נורא מרגש. אבל מה, כמה כסף שפכו שם. גועל נפש".

5 תגובות:

  1. ככה זה כשיש ארנב פוטנציאלי. לפימם עדיף להכחיד :)

    השבמחק
  2. אין ספק שהטור הזה היא דרך מקורית להפעיל לחץ מתון על המיועד.

    השבמחק
  3. למה להכנע לגהנום הזה?
    למה ה"תוכנית חיסכון" הזו שכולם פותחים לפני שהם מתחתנים? "אנחנו נלך לחתונה שלהם וכשהם יבואו לשלנו, הם יחזירו את ההשקעה ואולי אפילו קצת יותר". למה? למה? למה?

    השבמחק
  4. חחח איזה דודה מצחיקה, אני בטוח שתהיה לך "חתונה לפנים".
    משפחה מצחיקה :)

    השבמחק

מיאו, חתולה.