חפש בבלוג זה

יום שבת, 26 בספטמבר 2009

Am i the new Mrs. Robinson?


"מבחינתי, אם הוא לא קטין מבחינת החוק, הוא גם לא קטין מבחינתי"




(אור, בת 29, בוחנת מחדש את רגישות החוק בישראל לפדופיליה)



ישבנו לנו ט' ואני. כוסות של וויסקי סאוור נקיות מונחות על השולחן לפנינו. כמה טיפות עוד נותרו על רקע הזכוכית, שועטות בשתיקה לתחתית ומתמזגות שם, מקימות קבוצה סודית של ניצולות. ברקע עוד התנגנו שירים של לאונרד כהן, בדיחה פנימית של מנהל המשמרת עבור אלו שלא יכלו להגיע להופעה. האויר היה נקי והמצב רוח היה מרומם. ט' בדיוק הגישה את התזה שלה באותו בוקר ואני סיימתי פרויקט שגזל חצי שנה מחיי ואמור להתפרסם באחד העיתונים הגדולים על שתי כפולות. חפרנו בבייגלה שהמלצרית האדמונית הניחה לפנינו והנחנו לבריזה הירושלמית לשטוף מאיתנו את גלי העויינות המשתקים של המחצית השנייה של גיל 20.


עד שראינו אותו. כלומר ט' ראתה אותו ודחקה בי עם מרפקים, בעיטות וכמה בייגלה לתוך המחשוף להוציא את משקפי הראייה שלי ולראות אותו גם. הוא עמד שם, כוס בירה בידו, כל כולו נעורים, שובבות ואברי גוף גמישים. הוא נשען על הדלת ובחן בנונשלנטיות משועממת כל בחורה שעברה בטווח הטילים הקרוב. "הוא צעיר" אמרתי לה "צעיר מאוד. נובמבר 08', אולי אוגוסט 07' אם יש לו מזל. הוא למד מה זה פלנלית כשאת כבר עשית טופס טיולים, באוניברסיטה". הייתי ממשיכה עם המטאפורות הצבאיות, אבל ט' כבר לא הייתה לידי, אלא לידו, משדלת אותו להזמין אותה לסיבוב נוסף. לעזאזל, כשלא מדובר על הגשת סמינריונים, היא יכולה להיות ממש זריזה.


ט' אוהבת אותם צעירים. כמו סרט אימה של אישה אחת, היא מאתרת את הרכים ביותר, מבלה איתם כמה חודשים לוהטים, גורמת להם להעריץ את קצה ציפורן האישה הבוגרת-מנוסה-החיים האמיתיים ואז משליכה אותם, שבורים ורדופים "כי אין לזה עתיד". שנים אנחנו מתחזקות את התדמיות ההפוכות של שתינו. ט' היא חוטפת העוללים ואני מטפלת בזקנים. לשתינו יש אין ספור בדיחות על החלפת חיתולים בסטוק והסדר נשמר. כלומר עד שלשום. עד שפגשתי את יותם.


למעשה להגיד ש"פגשתי" אותו זו הגדרה קצת רחבה. יותר נכון להגיד כי ראיתי אותו יושב עם אחי הקטן באוניברסיטה בעודם דוגרים על מועד ג' עלוב כלשהוא ומתעלמים מנוכחותי לחלוטין. "אהממ" נעמדתי לידם, מנסה לא להתמוטט מערימת הספרים שגנבתי מהספרייה (היי! מחר יום כיפור! לגנוב ספרים מאוניברסיטה זו מסורת!) "שלום" ניסיתי שוב. שני הגברים הצעירים התעלמו ממני והמשיכו לפתוח משוואות בסטטיסטיקה, אותו מקצוע שמפרנס בכבוד בדיוק אישה אחת בישראל: מינה צמח.
"אח, אח, אני לא יכולה לנשום, הכל נהיה שחור, אני לא מרגישה את יד ימין. או שמאל. רגע, מה לא מרגישים כשיש התקף לב? אהה!". רק אז הרימו שני הגברברים הצעירים את ראשם מהשולחן "אה, יותם, זו בוהן, אחותי, תכיר" אמר הילד שאיתו חלקתי את כל הברביות שלי באושר בחמש שנים הראשונות לקיומו. "היי, יותם" לחצתי ידיים לעיניים הכי כחולות שראיתי אי פעם. "היי בוהן" הוא ענה וחייך את החיוך הכי נפלא בעולם. חיוך שהיה בו הכל: נעורים, בריאות וכולסטרול מאוזן. "בוהן, את יכולה ללכת? לי וליותם יש כמה דברים לסגור" דחק בי האח הזה שלי והרוויח שקית מים קרים ששפכתי על מזרונו באותו לילה. עוד באוטובוס דיברתי עם ט' "ישיבת חירום" ציפצפתי לה מתוך התקף וינטלציה "הוא חתיך, הוא גבוה ורוב הסיכויים שאבא שלו היה איתי בתיכון. מה עושים?"


ט' גייסה כמה חובבות גברים עם תג כרונולוגי קטן יותר מהבגדים שיש להן בארון. הן הביטו בי כאילו הייתי מצטרפת חדשה לכת. מי שראתה את האור. את האמת. ככה בטח מרגישות בתולות שנייה לפני שערפדים מבטיחים להן נעורי נצח. "תשמעי" אמרה סוקי(סליחה, זה השם הכי ערפדי שיכולתי לחשוב עליו. וזה בהחלט נשמע יותר טוב מ"מירי") "גברים צעירים זה הטרנד החדש. תראי את דמי מור, את מיכל אמדורסקי. כולן קוגריות גאות!".

"סליחה" שיסעתי אותה בעדינות "דמי מור השקיעה בגוף שלה 100,000 דולר כדי להיראות בגילנו ומיכל אמדורסקי לא אכלה פחמימות מאז יום כיפור חרל"ט. הן לא בדיוק המודל שלי לזוגיות בריאה. או לבריאות. חוצמזה, אין לזה עתיד".


"אין לזה עתיד?" שאגה אליי דרלין (נו, טרו בלד, תשארו איתי חבר'ה) "אשטון קוצ'ר מצלם את אישתו בתחתונים וברוס ויליס הוא החבר הכי טוב שלו! איך את יכולה להגיד שלקשרים כאלו אין עתיד? אפילו קורטני קוקס עשתה מזה סדרה! ואם זה לא תו תקן לתופעה איכותית, אז מה כן?". וכך בעודן לוחשות מולי, זועמות, צועקות ומתזזות את הגברים הצעירים שלהן להביא להן קינוחים מהוופל בר, למדתי את עשרת הדברים הכי חשובים שאת צריכה לדעת, אם נישנוש דם טרי הופך להיות חלק מהתזונה המאוזנת שלך.


1. more time for you- רוב הסיכויים שאין לו עבודה מוקדם בבוקר. לעזאזל, רוב הסיכויים שעדיין אין לו בכלל עבודה והוא חותם אבטלה וגר עדיין עם ההורים. אז מה? פחות זמן להשקיע בשירות לקוחות של חברה סלולרית, זה אומר יותר זמן להשקיע בשירות לקוחות שלך. הוא לא חייב לקום מוקדם בבוקר,יש לו זמן להכין לך ארוחת בוקר ובאופן כללי הוא לא ירדם כשאת מספרת לו איך עבר עלייך היום, כי את היום שלו והוא לא קם מהספה כבר חמש שעות כי הוא מנסה לעבור שלב בפלייסטיישן החדש שחבר שלו הביא לו מניו יורק. אז כן, יש לו הרבה זמן ורובו צריך להיות מוקדש לך.

2. עמידות - בתקווה שלא נפלת על בתול או חסר ניסיון לגמרי, זכית בפיס. גברים צעירים בכושר מחזיקים מעמד יותר זמן והשמועות אומרות גם כמה פעמים בלילה. כדי לוודא שב"כמה פעמים בלילה" לא מדובר על פעם שנמשכת שתיים וחצי דקות בלבד, כדאי לעשות ניסויים על יבש קודם. ואם הוא מצטט לך מדו"ח קינסלי - תפטרי ממנו. בחור בגילו לא אמור לדעת דברים כאלו.
3. מגמת עיצוב פנים- בחורים צעירים להוטים ללמוד, לרצות ולעשות כרצונך. יש גברים שמנצלים את היכולת הזו ונרשמים למסלול ישיר לדוקטורט או לשירות קבע בחיל האויר. זה נחמד, רק חבל שהם יאבדו את בתוליהם בגיל 34. את הנורמליים כדאי לתרום לטובתך וללמד אותם כל מה שאת יודעת. אפשר לעשות ניסויים, לחקור יבשות חדשות ובעיקר להנחיל לו את העובדה הבאה: מין אוראלי זה לא אופציה לפור פליי, אלא חלק קבוע מהעניין.

4. הערצה מתבקשת - מתקשר קצת לסעיף הקודם, אבל קצת אחרת. אם התרגלת לצאת עם בחורים שמציגים לך חזות שהם יותר טובים ממך ונהנים להתנשא עלייך בניסיון החיים שלהם - קחי פסיכולוג. אבל אחרי שתסיימי את הטיפול, כדאי לך לאמץ בחור צעיר שיראה בך מודל להערצה. הצעירים בימינו כל כך נרגשים שמישהו שווה כל כך שמה עליהם, שהם מסתכלים עליה בעיני פודל ומחמיאים לה תדיר. אם תשחקי את קלפייך נכונה, תצליחי לגרור מחמאות גם על הבקיני ווקס החדש שלך. ונכון שזה כיף לעשות את זה בשביל מישהו שרואה את זה כאקט של אהבה ולא כחלק מדרישות הבסיס?

5. קצב- מתאים בעיקר לנשים דומיננטיות. את קובעת לאן זה יתקדם. מתי תפגשו, מתי לא. הקלפים אצלך ולשם שינוי מהלך העיניינים נקבע על פי סדר היום שלך (בכל זאת, את זו עם העבודה, קריירה, חברים וכו') ולא שלו. תרצי לצאת היום - אז תצאו. מתחשק לך להישאר בבית ולגנוח מכאבי מחזור - חובה עליו להבין (במיוחד כי המילה "מחזור" מהלכת עליהם אימים, לא משנה באיזה גיל הם).

6. בגרות נפשית - שלך. לא שלו. הרי רוב הבנות בשכבת הגיל שלו עסוקות כרגע בשנאה עצמית, הקאות בשירותים, לבישת מכנסיים נמוכים מידי והתמודדות עם חוסר ביטחון עצמי ברמת שיתוק כללי. את כבר עברת את זה, נצרבת, נכוות, ושרדת לספר. את מסוגלת להציע לילד, סליחה, לבחור, אישה בוגרת, בשלה שאמנם גם לה יש חצ'קונים, אבל גם יש לה את הכסף לקנות את המייקאפ היקר של דיור כדי להסתיר אותם.

7. עדכוני הדור הצעיר - לא שאת צריכה לשמוע עכשיו את האלבום של ליידי גאגא הפוך (אומרים שזה מזמן את השטן או מיקי בוגנים, אני לא עוקבת), אבל את כן צריכה מישהו שיורד לך תוך שעה את כל העונה החדשה של '30 רוק' או ''בטי', יכין לך את האוסף המושלם של בלוז שנות ה-40 או ייקח אותך למסיבות טבע סודיות שאפשר להגיע אליהן רק על ידי הקשת רצף מספרים בלתי הגיוני בפייסבוק. הוא הקישור שלך לכל אלו והדרך לגרום לחברות שלך לקנא.

8. לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן - אין צורך להתמודד עם שותפים מזוויעים, סדינים מסריחים או תכולת מקרר שמשמשת כתוכנית ב' במקרה שהכור בדימונה יכשל. הבחור כל הנראה גר עם ההורים (ע"ע סעיף זמן) ולשם את לא מוזמנת, אלא אם כן מתחשק לך שאמא שלו תוציא עלייך קללה אצל המכשפה ההיא מאשקלון. לכן, רוב הביקורים שלכם יהיו אצלך, על הסדינים שאת כיבסת ועם אוכל שראוי לבני אדם. מקסימום קונטרול.

למתקדמות: סקס במכונית. נכון שלא עשית את זה מאז תחילת שנות ה-2000? נכון שזה מזכיר נשכחות שהסטיק נתקע לך בגב? ונכון שזה כיף מידי פעם? חוצמזה, הגב לא ייתפס לבחור צעיר.


9. רעננות החומר- אוקי, זה קצת ביצ'י להגיד וזה גם תופס לשני המינים, אבל ככל שאנחנו מתבגרים ועוברים עוד ועוד מערכות יחסים, משהו בנו מתקשה. הנאיביות נעלמת, האמונה בבני אדם נרמסת ובאופן כללי לא מתחשק לנו לתת לאף אחד צ'אנס להיכנס לנו ללב. בחור צעיר, אלא אם כן הוא בדיוק נפרד מאהבת נעוריו מגיל 16, הרבה יותר נקי מכל החרא שמסתובב לנו ברחובות ומספיק נאיבי-נקי אחד בשביל להזכיר לך איך זה היה פעם. רק תשדלי לא להרוס לו.


10. עתיד - אם שרדת עד לפה, את יודעת שאין לזה עתיד. נכון, יש כמה סיפורי אהבה גדולים כאלו, רובם שייכים לאליזבת טיילור, אבל ילד בן-22-23 לא רוצה מה שאישה בת 29-30 רוצה. אם מצאת בחור כזה, שמרי עליו מכל משמר, עשי את הכיף המתבקש ושחררי אותו לאוויר העולם אחרי כמה חודשים בלי יותר מידי צלקות בלב. שלך או שלו. כי גם לאחרות מגיע ליהנות.

ויותם, תתקשר.

יום שלישי, 22 בספטמבר 2009

Baby Boom


"הפו-פו-פו-צ'י! הפו-פו-פה. מי גאון של סבתא?"

(דודתי היקרה מתרגלת שפה שנייה)



חזרתי אתמול הביתה, אצבעותיי עוד שחורות מדיפדוף בארכיוני העיתון שמשלם לי משכורת (כן, הכנתי עוד רשימת "נבחרי השנה" והיא מפתיעה ומענגת. חכו לסוף השבוע) וכל גופי מבקש לו שני דברים: מסאז' שוודי ושוודי. טופפתי במדרגות, נתמכת במעקה ומקללת את הרגע שבו החלטתי שעקבים ילכו טוב יותר עם השמלה הזו ואז שמעתי את זה:



"בא-בי-בו, הופה!"



על הרצפה, שכבו שתי נשים בוגרות, אלגנטיות, מטופחות, נשות קריירה וביזנס שמנהלות מערכות אדירות בהינף אצבע צבועה כתום-אלמוג אחת ודיברו תינוקית שוטפת. ביניהן, מודע לחלוטין למעמדו הרם בחדר, שכב פעוט כבן שנה וניסה, אין דרך אחרת לתאר את זה, לבצע סיכול ממוקד בנבי. ארנב הפרווה שמלווה אותי כבר 15 שנה.



"נבי! לא!!" צללתי לעבר חבילת הריח החשודה שהחזיקה בחברי הטוב כבן ערובה וריססה אותו ברוק "תצילו אותו!!". השתיים, העונות בימים כתיקונן לכינויים 'אמא' ו'דודה' לא הביעו התרשמות מהמאמץ ההירואי שלי להציל את בן טיפוחיי. "נו, באמת, את מגזימה" פתחה עלי אמא פה "זה כולה בובה, תני לשוהם-זפיר לשחק איתו".
בובה? על נבי? הארנב יודע יותר סודות מדינה מאהוד ברק. לקרוא לו בובה? מה קורה פה?


עכשיו תדמיינו שהמסך זז בגלים, עשן מתאבך למעלה והכתובית פלאשבק מופיעה. קולו הסמכותי של דניאל פאר ברקע: לפני שנתיים החליטה ש', הנכדה הבכורה ובת דודה של בוהן כי הגיע הזמן להתברגן. היא הכירה בחור, הוא הכיר אותה. נערך משתה\שבת חתן\מסיבת רווקות\מסיבת רווקים\מקווה\חינה\ארוחת היכרות\חתונה. וכעבור שנה, חדר יולדות פרטי, נולד שוהם-זפיר. תינוק חמוד, עירני, שחור תלתלים ועם מנעד סירנות מרשים. הוא הפך את דודתי היקרה לסבתא ואת אמי לזו ש"הבת שלה עוד לא התחתנה, לא אין עדיין ילדים, היא מעדיפה, את לא תאמיני ק-ר-י-י-ר-ה. אני אומרת לך, הנשים היום. בושה, בושה".



באופן אישי, אין לי שום בעיה עם שוהם-זפיר, כל עוד הוא נשאר בתחומי הגזרה שלו (הוד השרון) ולא משמיד לי ארנבים כתחביב. כל עוד לא הופר הסטטוס קוו הזה, אין לי בעיה להכיר בקיומו ושהוא יניח שקיומי אכן קיים שם, ככתם צבע מטושטש. היינו יכולים להיות סמל ומופת ליחסי ישראל -פלסטין, מועמדים לפרס נובל למוצצים, לחיות ביחד, אבל בנפרד, עם גדר גבוהה באמצע. כלומר, עד אתמול.



"אמא" גררתי את האישה ההורמונלית למטבח "לא רוצה להיות חצופה או משהו, אבל למה יש תינוק בסלון שלי, אה סליחה, בסלון שלנו?". היא המשיכה להביט בי, ידיה מרסקות במקביל בננה, בטטה ובאדי (the three B ) בוחנת בקפידה את בטני השטוחה (נניח שטוחה, לצורך המטאפורה, בסדר? זה נשמע יותר טוב מ"בחנה בקפידה את בטני התפוחה משווארמה פרגיות עם חומוס שדפקתי בתלפיות לפני חצי שעה") "איזה תינוק חמוד הוא, הא? הוא כל כך עירני וחכם. מקודם הוא אמר גגעעדו, נכון שזה נשמע לך כמו סבתא?"



הממ, לא, זה נשמע לי כאילו התינוק יצטרך קלינאית תקשורת לפני גיל חמש, אבל מה אני מבינה. רגע, זה לא שיש לי בעיה עם תינוקות. אני אוהבת תינוקות. במיוחד שהם ישנים או על ריטלין. אני רק לא אוהבת מה שהם עושים לאמא שלי. כל פעם שעוברים ליד תינוק הרכוס לחזה של אמו בקשר צופי, מתחילה אימי להחליף מצבי צבירה ואני כבר רואה את הבעת הכמיהה על פניה. וזה מלחיץ. זה מלחיץ בטירוף, במיוחד כי אני עדיין לא מוכנה נפשית להחליף את ההתעסקות שלי בעצמי בהתעסקות במישהו אחר. במיוחד אם המישהו הזה צריך תשומת לב יותר ממני. תנו לי קודם לקנות חזייה שאני אהיה מרוצה ממנה יותר משבוע, אחר כך נדבר על התחייבויות למשהו עם טווח ארוך. אפשר גם להתחיל עם בן זוג.



מכיוון שרוב החברות שלי יותר מבוגרות ממני, הבעיה הופכת להיות כאוטית יותר ויותר. יש כבר חברה טובה שנמצאת בחודש השביעי ולא נשמעו ממנה סימני בינה כבר, ובכן, שמונה חודשים. חברה נוספת, בת שלושים פלוס, מתחילה לדבר על בנק הזרע כאופציה רומנטית הגיונית וחברה שלישית מוכנה לשקול ברצינות להתחיל לצאת עם גבר גרוש עם ילדים "כי הוא כבר יודע איך זה להיות אבא ונוכל להתחיל מיד אחרי החתונה". פתאום כולן מחפשות להתעבר ולהתעגל ולאבד קשר עם כפות הרגליים שלהן והזיכרון לטווח קצר. אני מוצאת את עצמי מוקפת בנשים שמסתכלות בערגה על הקולקציה החדשה של שילב ולא של שומייקר. האם העולם השתגע או שאני פשוט לא בקצב?

האם העובדה שאני אוהבת את הציצים שלי במקומם כרגע ולא סביב המותניים מטילה בי פגם?

או שאולי, כל הפוסט הזה נוצר רק כתגובת נגד של הגוף שלי לצפייה רצופה של שעתיים בערוץ הופ קטנטנים, כי שוהם-זפיר ביקש? (אל תשאלו אותי איך ילד בן שנה יכול לבקש להעביר לערוץ מסוים מבלי לדעת ממש לדבר. זו סוגיה לוגית שאינני יכולה להבהיר)



"תקשיב ילד" אמרתי לו כששתי הגרציות הלכו לשתות קפה במטבח והציבו אותי על המשמר "אני אוהבת אותך, אתה בן משפחה והכל, אבל צריך לשים לך גבולות. נבי הוא גבול. אתה לא נוגע בו. מנגנוני הסבתא של אמא שלי - הם גבול. אתה לא מעורר אותם. ספיישל גוסיפ גירל בהוט - זה יהרג ואל יעבור! לא מעבירים פה בשביל לראות את הדודידו המסריח הזה. ובעיקר, אל תתקרב אליי עכשיו, ידיך מרוחות בשוקולד ותבקש חיבוק. לא. לא לחבק! לא לגרגר! אלוהים, מה זה הריח המתוק הזה? זה יוצא מהראש שלך? זה מדהים. אני חושבת שהרחתי את זה היום במשביר, רק שהייתה על זה מדבקה של דיור. רגע, תביא, נסניף עוד רגע. אוי, אתה מחייך אלי, איזה חמוד. איזה צחוק מתוק. בוא, תביא חיבוק. איזה ריח מדהים. רק עוד קצת. בוא, רוצה שנשחק קצת? שאקריא לך סיפור? בוקובסקי אולי? אידה פינק?"



הן חזרו אחרי רבע שעה, בדיוק בשביל לראות אותי שוכבת על הרצפה, שוהם-זפיר לידי, יוצר מגדל מושלם מבקבוקי לק ואותי ממלמלת "גורו- מיו-מיו-קרפצ'יו-קופוצ'ינו. מי גאון של אמא? מי גאון של דודה? אלוהים, אני חייבת להשיג לי אחד"

יום שני, 21 בספטמבר 2009

to know or not to know?


"חבל שנכנסתי לפייסבוק שלו"

(ליאת מתחרטת)





חיי החברה שלי, שאת רובם אני מנהלת מהדירה ביד רמה, עמוסים במאורעות מלו דרמטיים. כל יום הוא חגיגה, או סיבה לאישפוז, או שאני מחליטה לאבחן את עצמי כחולת סכיזו עם דיכאון קליני ורושמת לעצמי עוגיות שוקולד כפתרון. הייתי הולכת לפסיכולוג. אני צריכה פסיכולוג.

אבל זה יקר.

וכמו שגלי (שימו לב, גלי, אפילו לא זארה!) כבר המציאו תחליף זול לנעלי הניטים של בלמיין, כך גם אני מוצאת פתרון ראוי וזמין לבוגרי תואר שני בפסיכולוגיה קלינית - חברות! לא סתם חברות, אלא כאלו שנבחרו היטב, בפינצטה, על סמך ניסיון חיים, טראומות זוגיות וארון הנעליים שלהן. יחדיו אנחנו מנתחות בקור רוח ובדמעות את שגיאות חיינו, מעדכנות את רשימת האוייבים הארוכה ועורכות שבועות דם כואבות (כל אחת מתלוננת על כאבי המחזור שלה ויחד אנחנו מרגישות שותפות גורל).



את ליאת הכרתי בזמן שעבדתי בשלוחה המקומית של משרד רואי חשבון מפורסם בזמן הלימודים בתור מזכירת-על (ונתתי לריקי ג'רוויס את כל החומר הטוב! לעזאזל!) והיא איישה את המשרד באשדוד. אל תשאלו אותי מה יש לרואי חשבון לעשות באשדוד ולא אצטרך לשקר לכם על הלבנת הון. רק אספר שהחיבור ביני לבין ליאת היה מיידי, משעשע ורכלני בעיקרו. חצי שנה דיברנו טלפונית ומסנג'רית, חלקנו סודות, את הקוד לכספת ובסופו של דבר, כתעודת ביטוח, גם את הפרטים האישיים של מאהבת הבוס, ליתר ביטחון.



מאז חלפו כמה שנים, אבל הקשר רק התהדק. רובו וירטואלי, כי ביננו, גם לי אין מה לעשות באשדוד ואין לי שום הון שניתן להלבין, אבל התכתבות יומית במסנג'ר יש והיא עסיסית ואינטימית יותר מרוב הקשרים הוורבלים היום-יומיים שלי. אנחנו דנות בסוגיות הרות גורל כמו "מין אוראלי - קווים לדמותו" או "תואר במשפטים - האם העולם צריך עוד עורכי דין?" וכמובן "האם שרה תצטרף מחר לביביניהו בניו יורק ואם כן, מה היא תלבש?". היום, בעקבות הבהוב של האקס המיתולוגי הפרטי של ליאת, שהעז, ברוב חוצפתו לשלוח לה "שנה טובה", העלנו את השאלה החשובה ביותר -



לדעת או לדעת (מה קורה איתו עכשיו)?



ליאת מעדיפה לא לדעת. הלך, נעלם, נגוז מחייה. לא פייסבוק, לא טוויטר. לא חברים משותפים. לא להתקשר לדיקאן שלו באוניברסיטה ולבקש לקבל את גיליון הציונים שלו באמתלת שווא (היי! עשיתי את זה רק פעם אחת ולא האמנתי שזה הצליח! הם ממש תמימים שם בבאר שבע). היא מעדיפה לשבת בבית ולדמיין את האפשרות הגרועה ביותר. שהוא גר עם חברה בלונדינית משגעת, בדירת גג ברמת גן, הם מאוהבים ומתכננים חתונת סתיו. בפריז.



אני, אם עוד לא הבנתם, כעיתונאית חוקרת, מעדיפה לדעת אם בדיקת השתן האחרונה יצאה חיובית או לא. כל האמצעים כשרים בעיני. אני זוללת את המידע, במן הנאה מזוכיסטית ואף מפריזה בהן, כדי להכאיב לעצמי כמה שאפשר בתקווה להתגבר על הכאב. מישהי ראתה אותו בפאב "שלנו" הוא בטח יצא שם לדייט. הוא הצטלם והעלה לפייסבוק תמונות עם "ידידה", היא בטח מאוהבת בו והם הולכים להתחתן. הנה, רק השבוע גיליתי כי אחד מהאנשים שיצאתי איתם, דק רקק במפה הרומנטית שלי, עובר לגור עם חברתו והם מדברים על לעשות ילדים. הרגשתי, חמש דקות אחרי שהצלחתי להיזכר מי זה הבחור ולחבר פרצוף לשם, הייתה נוראית. כאב! צער! אם עד עכשיו השלתי את עצמי כי האפס יושב בבית ומתאבל על לכתי, שנתיים אחרי שנפרדנו, עכשיו יש לי הוכחות (טוב, שמועות) שהוא עבר הלאה.



טיפול בהלם יקראו לזה המומחים.

שגרה, אקרא לזה אני.



ועולה השאלה, כפי שתהתה קארי ברדשאו האנורקטית - מה עדיף? לא לדעת עליו כלום ולייסר את עצמך בספקולציות נוראית, שרוב הקשר שלהן למציאות הוא רופף בהחלט או לדאוג לקבל (או לגנוב, הכל עניין של סמנטיקה) מידע מעודכן שאומנם יכאיב ברקמות הכי רגישות, אבל לפחות ישאיר אותך על קרקע מציאותית ואכזרית?



או כמו שניסחה זאת רטינוב הנכלולית - לאהוב ולאבד או לאבד ולהזמין עליו חוקר פרטי?


יום ראשון, 20 בספטמבר 2009

The naked chef


"אה, התכוונתי שזה יהיה ככה"


(אני מנסה לייסד תת-ז'אנר חדש בבישול מקומי: שרוף-קצוות")



במבט לאחור, אני מבינה שניחנתי בזיכרון סלקטיבי. הרי כל מה שקרה היום בבוקר כבר קרה בעבר. הגבות השרופות. המתכונים המסובכים. הרעלות הקיבה. ניידות האמבולנס. אפילו הנטישה המאסיבית של בני הבית, עת אני מתקרבת למדף הסינרים במטבח, הכל היה מוכר. אבל אני, בנחישות נשית שאין כמוה, עצמתי עין לכל הרמזים המטרימים והחלטתי לנסות שוב.


להכין פנקייקס.


זה דווקא התחיל אופטימי. שמונה בבוקר, אני עומדת במטבח, כולם עדיין ישנים, הלומים מרצף ארוחות-אורחים-עיתונים שהוטל לפתחנו בחג הזה. לבושה סינור פרחוני,קולקציית פראדה 1992, וכתמי קמח מעטרים את אפי. זה לא מרגיש לי טבעי, ה"בית קטן בהתנחלות". מלבד גיחות עונתיות, מערכת היחסים שלי עם המטבח היא מאוד ברורה: מינימום מאמץ, מקסימום קלוריות. לפתוח את המקרר, להרוג סלט טורקי ולנוח. אבל הסתיו הממזרי הזה כל כך מקסים בחוץ והשתלטה עלי פנטזיה איך המשפחה שלי תתעורר, תריח את המאפים הטריים ותשכח איך השתכרתי בערב החג.


כמו כל משימה רצינית, התחלתי בתחקיר. פנקייקס עם חמוציות ובננות נשמע לי תמיד ספרותי, שובב וטעים. "כמה קשה זה כבר יכול להיות?" שאלתי את עצמי בקול, בעודי חופרת במרחב הוירטואלי ומחפשת מתכונים שאין בהם מרכיבים מוזרים כמו "קורנפלור" "חמאה ביתית" או "יוגורט עיזים". (הלו-הלו, אנחנו משפחה של מרגרינה ותמצית וניל של שופרסל בלי חומרים טבעיים. תחכום אפשר למצוא בארון שלי, לא בארונות המטבח שלי). בסוף, אחרי פסילת מתכונים מסובכים מידי (מה זה אומר לנפות קמח? זה כמו שמנפים את הבנות השמנות מהתיכון?) מצאתי מתכון, משהו מאתר "בישולים לילדים - בקלי קלות!". בדיוק רמת המבחן הרצויה עלי.


פרשתי את המרכיבים על השיש, שלפתי מיקסר, מערבל מזון, קערה וחמש עשרה כפות והשתדלתי להדחיק את חווית הפנקייק'ס שניסיתי להכין לאקס לפני חודשיים. גם אז השתלטה עלי רוחה של מרתה סטיוארט ואני נחפזתי להכין לו יציקות בטון פריכות שאותן כיניתי "מאפינס". הוא אכל אותן בחשש, ירק לפח כשלא הסתכלתי והחמיא לי בחום על התוצרת. אם זו לא אהבה, מה כן?


החביתית הראשונה לא יצאה משהו. ובלא יצאה משהו אני מתכוונת לגוש מפוחם ושרוף, עם בטן רכה ולא מטוגנת באמצע. "הממ" טעמתי "דווקא נחמד. כמו לאכול בצק עוגיות. מפוחם ושרוף. אבל מילא, כולם יודעים שהראשונה תמיד נכשלת". שפכתי עוד מהבלילה והבחנתי בגושי קמח שנצמדו למחבת. "הא! היא לא דלילה מספיק" איבחנתי. "צריך נוזלים. לא משהו שכוס חלב לא תסדר". לרוע המזל, האורחים שהגיעו אלינו לחג גמרו את שקית-חלב-החירום שאנחנו מחביאים בפריזר. אבל היי, הם הביאו בקבוק יין. "הא!" אמרתי "יגעת ומצאת, תאמין. אין כמו קצת אילתורים במטבח. או כוס יין". והוספתי. ואז קצת קמח רגיל, כי לא סמכתי על הקמח המלא (הוא תמיד נראה לי חשוד מידי, בריא מידי), וקצת קליפת לימון, כי צחי בוקששתר, כך שמעתי, תמיד מוסיף קליפת לימון לכל דבר. וערבבתי, ושפכתי שוב למחבת. ואז נזכרתי שלא שימנתי את המחבת ושפכתי שמן. וטיגנתי. והתפללתי לגי'ימי אוליבר "בבקשה ג'יימי, אם אתה שומע, בבקשה שייצא עיגול מושלם של פנקייק ואם לא קשה לך, שיהיה אכיל". והוא כנראה שמע, כי בדרך פלא נוצר על המחבת עיגול מושלם, שעליו פיזרתי ביד נדיבה בננות ופתיתי שוקולד ופירות יער וקליפת לימון. בדיוק מספיק תוספות כדיי לראות את העיגול שלי מתפורר כמו מפת הדרכים ומתפרק לשני עמים שלא יתחברו לעולם. לא משנה כמה מיטשל ינסה.


קערה שלמה הקרבתי על מזבח הניסיונות הגיאומטרים שלי. עיגול, מעויין, ריבוע, מלבן, טרפז. צורה לא מזוהה. בשלב מסוים הפעלתי נוהל עננים והתחלתי לדמיין בעלי חיים בצורות שנוצרו על המחבת. המשפחה התחילה להתעורר, לצערי לריחו הנפלא של שמן שרוף ובצק מטוגן, ובכיור החלו להצטבר כמויות כלים שיצרו את הרושם כאילו גבר ביקר במטבח. אחרי תקרית קטנה שבה הבנתי למה אבא שלי שומר תמיד מטף בהישג יד, הכרזתי על הפסד במערכה וביצעתי נסיגה. אז לא יהיו צורות מושלמות או פנקייקס צרובים בעדינות על מחבת חמה. אבל תהיה ארוחת בוקר נהדרת!


ערכתי את השולחן, מעמיסה עליו בטירוף חושים תה, גבינות, לחם, ריבות וסלט. הושבתי את כולם מול השולחן והנחתי את הערימה הקטנה שנותרה מהקרבות במרכז. "קחו, תתכבדו" מירפקתי את בני משפחתי האוהבים. "זה אכיל, אני נשבעת. אני אכלתי את ה-50 הקודמות והן היו נהדרות". אחי הקטן החליט לזייף התקף לב (הוא בן 16) ופרש "לנוח בחדרו". אחותי הציעה שהיא תכין איזו עוגת דבש "רק עד שהן יתקררו, את יודעת, אם מישהו ירצה משהו מתוק". "אבל גם הפנקייקס שלי מתוקים" קראתי אליה "יש בהן סוכר. או שזה היה מלח?". אחי השני החליט כי הוא חייב לבדוק עכשיו מיילים מהעבודה ורק הוריי נשארו יושבים. מבטם נשוא אלי, מלא אהבה וחשש. אמי הרימה את החתיכה הראשונה, ריחרחה אותה קלות ונזכרה ב"סוכרת" שגילו אצלה לפני החג אצל רופא שקרכלשהוא "ורק תה מתוקה, בסדר?". רק אבא שלי, סגן אלוף מצטיין ש"אכל כבר חרא וחרץ בחיים" שלו, להגדרתו ו"נראה אתכם מחזיקים מעמד עם מנת קרב אחת שפג תוקפה במלחמה" העז לטעום. הוא הרים את החתיכה הכי פחות שרופה, תחב אותה לפיו, מיצמץ, ליקק, נגס ולעס. "הממ מותק" שמעתי את שיניו גורסות את קליפות הביצה (אלוהים, אני מקווה שאלו היו רק קליפות ביצה) "שמת בזה לימון, נכון? זה נהדר!"


ואם זו לא אהבה, אז מה כן?






יום שישי, 18 בספטמבר 2009

סנוב, שנטובה כבר סימאסת?


"אין ספק, אם הייתי לסבית, לגמרי הייתי מתאהבת בך"

(עלמה, נותנת לי את המחמאה הכי גדולה שאפשר לשנה החדשה)


אדם הוא ניסיון חיים מצטבר. אמור לי מה אילו החלטות עשית במהלך הדרך ואגיד לך איך הגעת לעבודה ללא מוצא בשכר מינימום עם אישה ששונאת אותך.
כדי לנסות להבין את התהליך הפסיכולוגי המרתק הזה ומכיון שנמאס לי כבר לעשות דליט על כל האס.אמ.אסים של "שנה פוריה ומתוקה, מלאת חוויות כרימון", החלטתי לערוך רשימה של הבטחות לשנה הבאה. אתם מוזמנים לקרוא, לשנן ולתפוס אותי בסיבוב כשאני משקרת לעצמי.


1. השנה לא אוכל מגש פיצה שלם אחרי 12 בלילה

2. בכלל, השנה אמנע מפחמימות אחרי שמונה בערב.

3. השנה לא אוכל.

4. השנה לא אדחוף זקנות שהולכות לאט מידי לטעמי

5. השנה אעיר לערסים שמחליטים להשמיע בסלולרי שלהם את החדש של עידן יניב. בקול.

6. השנה אנסה להוריד את מדד הגזענות הפנימי שלי כלפי ערבים, אתיופים, רוסים, עובדי ציבור ואנשים טיפשים

7. השנה לא אכתוב טוקבקים מפרגנים לכתבות שלי בוואינט. בשביל זה יש חברות.

8. השנה אלמד לפרגן לבר רפאלי, נשימה עמוקה וזה עובר.

9. השנה אדלדל את הופעותיי בחדר מיון הדסה, נראה לי שנמאס להם מהדרמטיות שלי

10. השנה אבדוק את נקודות החן שלי. במקרה הזה, הגודל כן קובע

11. השנה לא אשתכר ואשלח הודעות זימה לאקס שלי ואז אתכחש אליהן בבוקר ("מה? גנבו לי את הסלולרי בפאב, אין לי מושג מה שלחו לך")

12. השנה אלך לישון רק אחרי שהדחתי את כל הכלים בכיור

13. ואפעיל את מכונת הכביסה

14. השנה לא אגנוב שוקולדים מאחותי הקטנה ואאשים את העוזרת

15. השנה אוותר על זכותי מלידה ואקנה כרטיסיית נסיעות של מבוגרים

16. השנה לא אהיה נחמדה ליחצ"נים ואז אקלל את האימ-אמא שלהם ברגע שאני מנתקת את השיחה (בעיקר כי כבר צצו תקלות בנוהל הזה, למשל ניתוק מאוחר מידי)

17. השנה אשמע את ההודעות בתא הקולי. נראה לי שכבר יש שם כמה מאות

18. השנה לא אתנשא על המוכרות בקסטרו. זו לא אשמתן

19. השנה אחמיא לחברות שיותר רזות ממני.

20. השנה אנסה להוציא רישיון נהיגה, בלי קורבנות בנפש

21. השנה אתרום לנזקקים. (ויצ"ו נחשב? כי מקבלים זיכוי)

22. השנה אפתח את ערכת הלימוד בצרפתית שקיבלתי לפני שנתיים מהאקס המיתולוגי

23. השנה אחכה יום שלם לפני שאענה על מיילים מעצבנים מהעורכת

24. השנה אעשה ציפורנים-שפם-גבות-מפשעה-רגליים-קצוות על בסיס חודשי ולא אחכה עד שמישהו יקרא לי ברחוב "היי! איש המערות!"

25. השנה אבקר יותר את סבתא, בעיקר את ארון האקססוריז שלה

26. השנה אמחזר. פלסטיק, לא רעיונות.

27. השנה אשתה פחות קפה, אוכל פחות שוקולד, אסניף פחות בשמים באפריל

28. השנה לא אתפתה למבצעי מכירות עלובים כמו "פריט שני ב- 25% אחוזי הנחה". בשבילי או 1+1 או כלום.

29. השנה לא אסנן שיחות מאמא.

30. השנה אלך לים. גם אם זה יעלה לי בחיי.

31. השנה אקנה בגד ים. גם אם זה יעלה לי בחיי.

32. השנה אעיר לחולירות ששמים רגליים על המושבים באוטובוס

33. השנה אתלונן לאגד שהעבירו את תחנת האוטובוס הקבועה שלי לכיוון גוש עציון

34. השנה, אמן סלה, אמצא לי דירה משלי

35. השנה לא אשמש בביטויים כמו אמן סלה, בעזרת השם, ברוך השם, סליחה

36. השנה אקרא "מאמי" רק למי שאינני זוכרת את שמו

37. השנה אסדר את אוסף הנעליים שלי ואתרום את אלו שלא נעלתי יותר משנה.

38. בעצם, אחשוב לתרום את אלו שלא ננעלו מעל חמש שנים ועלו פחות מחמישים שקל.

39. חוץ מהאדומות מהלכה. הן יקברו איתי.

40. השנה לא אעליב ערסים בפייסבוק. זו לא אשמתם שלא הקפידו איתם על בית ספר יסודי

41. השנה אשאיר טיפ של יותר מ-12% למלצריות שעשו עבודה טובה. אם אמצא כאלו.

42. השנה אקרא גם את מדורי הכלכלה ולא רק את מדורי הצרכנות.

42. השנה אקרא גם כמה מהמגזינים שגודשים לי את השולחן ולא רק אדפדף בתמונות.

43. השנה אבקש העלאה במשכורת. באסרטיביות, בעדינות תקיפה, בשכנוע עצמי עמוק. אולי אשלח מייל אנונימי.

44. השנה אתחיל להאמין במשהו רוחני יותר מזארה

45. השנה אחשוב ברצינות על עוד תואר

46. השנה אלמד לבשל

47. השנה אפסיק להשלות את עצמי שאלמד לבשל

48. השנה אלמד לאהוב את תל אביב

49. השנה לא אנסה להתאבד באמצעות כרטיס האשראי

50. השנה לא אתאהב בגבר שלא מתאים לי

51. השנה אסלח לעצמי ששוב התאהבתי בגבר שלא מתאים לי

52. השנה אכתוב סדרה קומיניקטיבית, מסחרית ומשעשעת.

53. ואז אגנוז אותה, כי ככה גאונים עושים

54. השנה אנסה להיות חברה טובה יותר ואקשיב לה, לא רק אתלונן על מצבי

55. השנה לא אקנה עוד נעליים

56. השנה אשקיע בחזייה טובה

57. השנה לא אתכנן את מסיבת המאה ביום ההולדת שלי ואז אתאכזב קשות כי היא קטנה יותר מחגיגות החמישים של המלכה אליזבת

58. השנה אשפוט אנשים לחומרה רק אחרי שהם פותחים את הפה

59. השנה אנסה להגיע בזמן לפגישות ולא להמציא "פקקים חמורים" "פיגועים" ו"המג"בנים הקימו מחסום בדרך חברון"

60. השנה אעמוד בדד ליין

61. השנה אבקר בברצלונה, מילאנו וניו יורק. אני מתגעגעת

62. השנה אערוך מנוי בספרייה הציבורית

63. השנה ארשם למכון כושר וממש אנסה להגיע לשיעורים. לפחות לאחד. בשנה.

64. השנה אנסה לכתוב יותר על סופרים, קולנוענים, משוררים ואמנים ופחות על בלונדיניות מריאליטי

65. השנה אפסיק להשתמש במילה הפרסית היחידה שאני זוכרת (ג'ונם) ליד מוכרי הנעליים ביפו בתקווה להנחה

66. השנה לא אשלח למישהו אס.אמ.אס כי אני לא רוצה לדבר איתו, פשוט לא אדבר איתו.

67. השנה אחזיר טלפונים בזמן. ובזמן אני מתכוון שבוע עבודה סטנדרטי.

68. השנה לא אזמין באינטרנט פריטים שאין לי אומץ ללבוש (פלטפורמות פייטים כסופות, מידה 36, כחדשות, מי מעוניין?)

69. השנה אשתדל לא להתגעגע למי שלא מגיע

70. השנה לא אשקר למתרימים של האגודה למלחמה בסרטן ואומר להם שתרמתי כבר במשרד. פשוט לא אפתח להם את הדלת.

71. השנה אראה את כל תוכניות הטלוויזיה שהצטברו לי על המחשב

72. השנה אפסיק להוריד תוכניות טלוויזיה מהאינטרנט. זה לא חוקי ופוגע בזכויות יוצרים!

73. השנה אכתוב מאמר "למה חשוב להוריד תוכניות טלוויזיה מהאינטרנט וכיצד זה מסייע לזכויות יוצרים"

74. השנה אטמין גלולות השמנה בקייטרינג של הפקות האופנה

75. השנה לא אשנה את הסטטוס במסנג'ר ל"לא נמצאת" כשאני בעצם שם.

76. השנה אתחזק את הטוויטר שלי. עידכונים מהשירותים בקרוב.

77. השנה אהיה יותר סבלנית למשפחה שלי, גם ככה לסבול אותי זה מכה

78. השנה אתרום שלושה שקלים לקבצן בבן יהודה במקום לצעוק עליו "מצא עבודה!"

79. השנה לא אצעק על הדוס בצומת פת, עם כוס התרומות "מה אתה עשית בצבא? כי אני הייתי לוחמת חי"ר!!"

80. השנה לא אכוון את כל השעונים המעוררים בבית לשעה אחת מוקדם יותר. זה לא הצחיק אותם בפעם הקודמת.

81. השנה אגיע לשידור חוזר של בנות גילמור ואמשיך לזפזפ

82. השנה לא אשתה כמות אלכוהות המסוגלת לעוור פיל בוגר ואדע את גבולותיי

83. השנה אתייק באופן מסודר את כל תלושי המשכורת, ביטוח לאומי ופנסיה כדי שאוכל למצוא אותם בעתיד.

84. השנה לא אאיים בכריתת גפיים על הפקידה בביטוח לאומי. זו לא אשמתה.

85. השנה לא אתקשר לאקס המיתולוגי רק כדי לכעוס עליו שהוא לא מספיק מתגעגע אלי.

86. השנה לא אגיד לכולם שיהיו בשקט כי אני עובדת ואז אגלוש בבלוגים של אופנה מחו"ל.

87. השנה אפתח התמכרות חיננית ומקסימה כמו עזרה לזולת או עשיית סמים.

88. השנה לא אשתמש במילה "כאילו" כמילת קישור במשפט

89. השנה אשתדל לקום לפני השעה 10 בבוקר.

90. השנה אזכור את ימי ההולדת של כולם, ביום המיועד ולא שבוע אחרי

91. השנה אהיה חזקה ולא אסכים לשלם 598 ש"ח על מסיבת רווקות מעפנה.

92. השנה לא אוכל עוגיות אוריוס לארוחת בוקר

93. השנה לא אקנה כובעי לוויה שחורים עם רשת משנות ה-40. יש אובססיה ויש אובססיה לא שימושית.

94. השנה אענה לפרחה שתגיד לי "מה, כבר פורים?" אחרי שאשוטט בעיר עם כפפות עד המרפק

95. השנה אלך ליותר מסיבות, אצא ליותר פאבים, אסעד ביותר מסעדות ואהנה מהחיים

96. השנה לא אכתוב כלום בגנות קאווה. או הנשים ששותות אותה

97. השנה לא אלך לאיבוד בעיר זרה ואלמד להשתמש במפה

98. השנה אפעל נגד הכיבוש.

99. השנה אהיה אסירת תודה על כל הדברים שיש לי. בוהן סגולה למשל.

100. השנה, אקווה שהיא תהיה יותר טובה מהקודמת.


נתראה אחרי הגשר ובשמחות


בוהן




יום רביעי, 16 בספטמבר 2009

Astro-Girl Going Wild


"קראתי שונוס תתארח אצל שבתאי ותגרום למהומות קלות בביתן הכספים, אז הוא בטוח יתקשר אלי"

(שיח גרציות בבית הקפה, השבוע)



הזמן: די מזמן, כשכריות כתפיים עשו פה עוד את הסיבוב הראשון

סטטוס תעסוקתי: כתבת טרייה מהשקית שמוכנה לרצות

הסיטואציה: עורכת מבוהלת במגזין שכבר לא קיים, שיחה ב8 בערב, קול בפאניקה.


"את חייבת לעזור לי" היא אמרה "האסטרולוגית שלנו ילדה!".

"נו" השבתי לה באותו תחכום אישי ששמו נועד למרחקים "והיא לא הצליחה לחזות מראש את תאריך הלידה?"

"מה? לא. זה פשוט, הפתיע אותנו. אבל תקשיבי, אני חייבת שתעזרי לי. את יכולה לכתוב את תחזית האסטרולוגיה החודשית?" צייצה לעברי וקול העורכת הגדולה והמעשן נשמע ברקע "שתגיש לנו את זה עד מחר בבוקר, בשבע"

"סליחה" גייסתי אסרטיביות שלא ידעתי שיש בי "אני לא מבינה כלום באסטרולוגיה. אופנה, כן. פוליטיקה, בסדר. תרבות פופלרית- העירי אותי באמצע הלילה ואזמזם לך את כל הביוגרפיה של טורי ספלינג, הפוך. אבל מזלות ודגים? הכתובת הלא נכונה קוקי"

"תקשיבי" היא אמרה כאילו היא ממתיקה איתי את סודות הגרעין של דימונה ואת המידה האמיתית של נועה תשבי ביחד "לא צריך להבין בזה. להיפך. זה כמו טוטו. ככל שאת לא מבינה יותר, ככה התחזיות שלך יותר מוצלחות. מה הבעיה? רק תשמרי על כמה כללי יסוד. תאומים עם פיצול אישיות, עקרביות עצבניות, דגים רומנטי ולהיזהר מבתולות"

"הא!" עניתי "דווקא את האחרון ידעתי כבר. סיפרתי לך פעם על הבתול ההוא שהתחיל לבכות לי ב--". אבל היא כבר ניתקה. ואני כתבתי תחזית אסטרולוגית מדהימה ואופטימית שממליצה לכולם להיזהר מיום חמישי ה- 17 לחודש, בין השעות 21:15 ל-22:00 ולא לבצע שיחות טלפון לא הכרחיות. לכו תוכיחו שרק רציתי לראות פרויקט מסלול בשקט.


אני מודה, מעולם לא חשתי חיבה לקוראות בכוכבים\קלפים\מיצי מעיים. לא נתתי לאף אחת להכין לי קפה עם משקעים (מלבד אחמד מ"ארומה" שיודע בדיוק איך אני אוהבת את זה) (אוו, הסוגריים האחרונים נשמעים כל כך כחולים! ורבי משמעות! ושמאלנים הומניטריים! כן, אחמד, תראה לי איך אני אוהבת את זה. עם מעט קצף. רותח. על דל שומן. כן! כן! כן!)

איפה היינו?

כן, אסטרולוגיה זה בולשיט. אני יודעת, כי יצא לי לכתוב את זה.


א-ב-ל, הימים שאני עוברת הם ימים קשים. כל מוספי החג של העיתונים מרוששים את רוחי הקטנה, הגעגועים למישהו תוקפים אותי בחלומות והקריירה שלי מתחילה להיראות כמו עינב בובליל: צבעונית, ענקית, רועשת - אבל בלי הרבה תוכן מהותי. וכידוע, בזמנים קשים, את מוצאת את עצמך עושה דברים שלא חשבת שתעשי, רק כדי לקבל תקווה.

דברים כמו להשתלט על מוסף האסטרולוגיה השנתית ב"לאישה" ולחפש בו נחמה.


"האתגרים שיציב לכם שבתאי יהיו קשורים לגופים רשמיים וכן להליכים בירוקרטיים ומשפטיים"- וואט דה פאק? מה זה אומר? להתמודד שוב עם תיאומי מס בסניף של מס הכנסה בגבעת שאול? לריב עם הבחורה מביטוח לאומי? להתחנן לתור בחודש הקרוב בקופת חולים כי אני-אולי-בהריון-ולחכות שלושה-חודשים-מעכשיו-לבדיקה-נראה-לי-קצת- מוגזם?

אילו אתגרים מכין לי שבתאי? ומה כבר לא עברתי עם המערכת הבירוקרטית והמשפטית בארץ שעוד יכול להפתיע אותי? רגע, אולי מדובר פה על התביעה הדימיונית שלי נגד עיריית ירושלים? התביעה שבה הם ישלמו לי מיליון שקלים על הבוהן השבורה? אה-הא! יגעת ומצאת - תאמין.

הזוית האופטימית: לאחר דיון של חודשיים אקבל בסביבות אפריל כמות נכבדה של מזומנים מעיריית ירושלים

הזוית הפסימית: מס הכנסה שוב ישלח לי תלוש לשלם לו 10,000 ש"ח בטרם יעוקלו כל נכסיי.


"התחום הכספי השנה נתון להשפעות כוכביות חיוביות ובמגמת חיזוק" - הופה, הופה. מגמת חיזוק זה טוב. גם השפעות חיוביות, שאני מקווה שזה אומרת בכוכבית כי הבורסה ומדד ת"א 100 יעלו, כי שם כרגע נמצא רוב הכסף שלי. האמת, כוכביות, אני אצא איתכן וופרית. תנו לי העלאה קטנה במשכורת ודירה בשכירות נורמלית ברחביה ונצא פיטיות. כי גם ככה אתן חייבות לי על 26 שנה של מגמות היחלשות.

הזוית האופטימית: זכייה בלוטו, השמלה השחורה של בלמיין, כסף לנסוע לברצלונה

הזוית הפסימית: לא יפטרו אותי


"מאדים, שיימצא במצב נסיגה בין סוף דצמבר למרץ, ישפיע על התחום הביתי מאמצע אוקטובר ועד יוני- מודה, הייתי צריכה לערוך תרשים של לוח שנה וחבר פיסיקאי כדי שיסביר לי למה התכוונו פה. ואולי גם מתמטיקאי חובב שייצר פרבולות . אה, רגע, יש המשך "בהשפעתו ייתכנו שיפוצים ותיקונים בבית ומעבר דירה באפריל או ביולי" - קודם כל, מי כותב את השטויות האלו? למצוא דירה באפריל? בירושלים? או יותר גרוע- ביולי? בוא נסגור על ספטמבר ונראה אותי מתקוטטת עם סטודנטים רעבים. חוץ מזה, אצלנו בבית לא משפצים מה שאפשר לקנות חדש. המדיח נוזל - מחליפים. הילד צורח - מאמצים. או שאולי גם האסטרולגיה רומזת לי כי הגיע הזמן לעזוב את הבית של ההורים?

הזווית האופטימית: חדר ארונות, מתקן לנעליים ומרפסת שמש חדשה.

הזווית הפסימית: לחפש דירה ביולי


"לפנויים - חודש נובמבר טוב להיכרויות, במיוחד ב- 16 בשעות הערב". אז איפה אתן הולכות להיות ב-16 בנובמבר? עוד לא יודעות? נו, מה איתכן, זה רק עוד חודשיים בדיוק! איך עוד לא תיכננתן מראש? אני אגיד לכן בדיוק איפה אני הולכת להיות. אני הולכת ללבוש שמלת מיני שחורה, עם סטרפלס (כדי לבלבל אותו!) לשזור ורד אדום בשערי, לעלות על פלטפורמות ולחרוש את כל רחוב שלומציון אחרי האביר המיסתורי שמחכה לי. כי, היי, ה-16 לנובמבר, שעות הערב. כדאי שהוא יהיה שם.

הזווית האופטימית: כריסטיאן בייל יריב עם אשתו המעצבנת ויחליט להסתתר בישראל. נגיד בחודש נובמבר.

הזווית הפסימית: להעריך לא נכון את העליות ברחוב שלומציון ולשבור שוב את הרגל.


"השפעה כוכבית טובה להיכרויות ולרומנטיקה קיימת גם בין אמצע יולי לאמצע אוגוסט" - אה, תוכנית ב'. כמה חמודות הכוכביות. יענו, הן כבר יודעות כי בנובמבר אני הולכת לפשל, אז הן כבר מכינות לי את הקיץ. האמצע, של האמצע של הקיץ. עת אני מתנשפת כבהמה לוויתנית, מוחה זיעה מגופי הלח, מבלה שעות במכוני תלישה ומריטה ובאופן כללי שונאת אדם יותר מהממוצע. כן, אז הוא יגיע. סחטיין עליכן כוכביות. תוכנית גיבוי זה תמיד טוב. במיוחד לרווקות.

הזווית האופטימית: מזגן

הזוית הפסימית: תל אביב בקיץ


ולסיום:

"קחו בחשבון שהשנה תיהו פחות חסונים ועמידים בפני קררות ושפעת, במיוחד בין נובמבר למרץ. כמו כן יהיה עליכם לטפל בשיניים". נפלא. כפרה עליכן כמו שאומרים אצלנו. לא רק שיש לי הבטחה בדפוס כי השנה אני הולכת לחטוף שפעת חזירים\עופות\קרדיות האבק. גם ינשרו לי כל השיניים, מלבד הבינה שלנצח תמשיך לכאוב. וגם מה זה "תהיו פחות"? האלו, כבר שנים אני אחראית לבד לעליית המניות של "טבע" בגלל היכולת לחלות כל שבוע שני במחלה היסטרית יותר מהשנייה. אז השנה זה יתגבר? אולי נאשפז אותי בתוך בועה וזהו? נשב שם רק אני, מכונת החמצן והשיניים שלי, שאהפוך לשרשרת סביב צווארי.

הזוית האופטימית: בהדסה יש רופאים חתיכים וסטודנטים לרפואה שווים

הזוית הפסימית: ובכן, למות בלי שיניים.


שתהיה שנה טובה


יום שלישי, 15 בספטמבר 2009

The Final Dance


"Nobody puts baby in the cormer"



(נו באמת, אתם יודעים מאיפה זה)



חורף 94' שכונת ארמון הנציב. בבית שלי יש יותר מידי אח ואחות ותינוק חדש, הבית של שירי ריק. אמא שלה היא אם חד-הורית, עוד לפני שהתופעה הפכה לסמל סטטוס והיא עובדת מסביב לשעון. אנחנו חוזרות מבית הספר, השיעורים נזרקים לאיזו פינה, אחר כך, בבית אני אכין אותם בדבקות של לוחם שיעי, חנונית.



אבל עכשיו השיעורים לא מעניינים אותנו. שירי נועלת את הבית, פעמיים וגם עם הבריח למעלה, כי שבוע שעבר הביאו להם משת"פים חדשים לבניין ואי אפשר לדעת מתי החברים שלו ירצו לנקום. מאחורי המיטה אנחנו שולפות קלטת וידאו בתוך עטיפה שציירנו עליה לבבות ורודים. אנחנו מסיטות וילונות, מורידות תריסים ומכניסות לוידאו. זה לא פורנו, למרות המתח הדרמטי שבניתי פה, זה "ריקוד מושחת".



78 פעמים ראינו, שירי ואני, את הסרט הזה באותה שנה. הרצנו לאחור, לקדימה, שרנו את השירים שוב ושוב בלי לדעת מילה באנגלית. פינטזנו שגם לנו יגיע מדריך ריקודים סקסי שיגאל אותו מהבדידות של בית ספר יסודי (דימיון מפותח כבר אמרתי?), תרגלנו צעדי ריקוד בקורדינציה שהייתה גורמת לאבי ביטר להיראות כמו פרימה בלרינה ובעיקר חלמנו.



תרגיל הסיום בשיעור התעלמות של אותה שנה (ולא התעמלות, כי ככל שהמורה יותר התעלמה ממני בשיעור הזה, כך עלו הסיכויים שלי לסיים אותו בכבוד ובציון חיובי) נקבע לתחום המאתגר של התעמלות קרקע, בזוגות. קפיצה על החמור, כמה שפגטים ואיזה גלגלון עם נחיתה מרשימה. פיס אוף קייק ל-99% מבנות הכיתה. סיבה לזיוף לוקימה מתקדמת עבורי.



"אל תדאגי" הרגיעה אותי שירי "אנחנו נעשה את זה ביחד". "מה ביחד?" אמרתי לה "נברח לצרפת כדי שלא ימצאו אותנו? בואי, יש לי שם קרובי משפחה!". אבל שירי התעקשה. החלטנו לשחזר קטע מהסרט האהוב עלינו. את ההרמה המפורסמת של פטריק סוויזי. מכיוון ששירי הייתה כבר, אז קראנו לזה "מפותחת" ואני שקלתי קצת יותר מקילו עוף אצל רמי לוי (אלוהים, תן לי לחזור למשקל הזה, בבקשה!) הוחלט כי היא תרים אותי ותייצב את שיווי המשקל המשותף ואני, אני רק צריכה לא להפריע.



רצינו להתעמל במים, כמו שהרימו את בייבי בסרט, אבל במקלחת זה היה קצת צפוף ואבא שלי לא הרשה לי למלא אמבטיות. לעולם. בסוף התפשרנו על המיטה של אמא שלה. כי היי, מזרון עמינח זה בדיוק כמו הכנרת. הסרט התנגן ברקע, עשינו פאוז ברגעים החשובים ועקבנו אחרי סוויזי בדבקות. לכופף ברכיים, לנעול מרפקים, את רואה, זה הכי קל בעולם. ממש.



כעבור שבועייים של אימונים מפרכים ודיאטת שוקולד עצבנית ("קראתי שזה כל מה שהיא אכלה לפני הצילומים, נשבעת לך") הגיע רגע המבחן. ציידתי אותנו בבגדי גוף ורודים ששירי סירבה ללבוש וכך, היא בטרנינג כחול עם סמל בית ספר ואני כקמע המרוט של הבולשיווי ממוסקבה הפעלנו את המוסיקה. נתנו לה לשטוף אותנו והתחלנו לקרקר על המזרון.



בנות צחקו, המורה הייתה בהלם. ועמיחי, הבחור שהייתי מוכנה לתת לו להיות הראשון שלי (הופה, הופה, הראשון שיסחוב לי את הילקוט, יא?) לא הפסיק להציץ מהמגרש של הבנים ולפרכס מהלם. לא היה לנו אכפת. היינו הגרסא הישראלית של ריקוד מושחת. הראנו לכל הסתומות איך רוקדים בהוליווד. איך עושים להיט. איך אפשר לעשות שפגט, גם אם ממש לא התכוונת לעשות שפגט ופשוט נעלי הבלט שלך לא נאחזו טוב בקרקע.



הפינאלה הגיעה. שירי התכוננה להרים אותי ואני לקחתי תנופה מקצה האולם, רצתי אליה בכל הכוח, כיווצתי מה שהיה צריך, הרפתי מה שלא היה וכיפפתי קלות את הברכיים לתנופה. שירי הושיטי לי את ידיה כדי להניף ואז.. ואז..



שברתי לשירי את האף.



היה דם, אש ותמרות עשן. במיוחד על חצאית הטוטו שגנבתי לאחותי בבוקר. שירי התחילה לבכות, המורה רצה לארגן טישו, אמבולנס ואת 669. אני עמדתי בצד, מבויישת כמו שלא הייתי מימיי. רואה איך מפנים את חברתי הטובה על אלונקה ואיך הבנות בכיתה מוכנות לסקול אותי בחימר שנשאר משיעור מלאכה.



אספתי את חפציי, ורצתי כל הדרך הביתה. הוצאתי את הקלטת השחוקה של 'ריקוד מושחת' וזרקתי אותה לאח. סתם, למיקרוגל.

"בגללך, בגללך" מיררתי לגלי הגמא ולפטריק "בגללך לשירי אין אף עכשיו". הוא לא ממש ענה, רק התנפץ בחום והשמיד את המיקרוגל.

האשמתי את התינוק.

בכל זאת, יש גבול לרמת האחריות שאני מוכנה לקחת על עצמי.



-

פטריק סוויזי, למרות הכל, איי הד דה טיים אוף מיי לייף.

יום שני, 14 בספטמבר 2009

תת תרבות האבל


"קודם כל, תרגעי"

(המשפט הכי לא נכון, בזמן הכי לא נכון, מפי האדם הכי לא נכון. וזה תקף תמיד)

היום קמתי עם מצב רוח קטלני במיוחד.

אינני טוענת כי זהו מצב שכיח או להיפך ואני מבלה את ימי בפיזור רסיסי אושר קטנים בכל אשר אלך. אני במקום טוב באמצע. אני לא אדם חיובי ונוח לבריות, אך גם אינני קטלנית אליהם, לפחות לא לאינטילגנטים שבהם. מצבי הרוח שלי, כמו נסיעותיו של ביבי לחו"ל, אינם צפויים או ניתנים להסבר הגיוני בהעדר לפחות שלושה דוברים. היה לי חבר שניסה למצוא התאמה הורמונלית בין הרגשתי לבין כמות הטינופת שאני יורה עליו ביממה, עד שהתברר לו שלנצח אני (וכולכן) נמצאות באחד משלושת המצבים:

1. אני לפני מחזור ועל כן מבייצת ונפוחה ושונאת אותך.

2. אני אחרי מחזור ועל כן מתוסכלת מכל השוקולד שאכלתי כי הייתי במחזור ומרגישה שמנה להחריד.

3. אני במחזור ועל כן סובלת מהתכווצויות וכאבי תופת שאתה, נמושה אשכנזית רופסת שכמותך מעולם לא היית עומד בהם, גם לא תחת משככי כאבים לסוסים ועל כן עוף לי מהעיניים ותכין לי תה קמומיל אם אתה כבר שם.



אז הוא ויתר ופשוט למד ללכת על קצוות האצבעות ולא להציק לי בשאלות מפגרות כמו "כמה סוכר?".



תוסיפו לזה שהשכנים ממול מנהלים את קרב האופציות על נישואיהם כל בוקר מתחת לחלון שלי (תתגרשו כבר, תתגרשו כבר למען השם!! אחמדניג'אד יקעקע על התחת השעיר שלו מגן דוד בכחול לבן לפני ששניכם תוכלו לעבוד על הזוגיות שלכם ברצינות), שחלמתי חלום מטריד ביותר על האקס האחרון, שכל מוספי החגים הורגים אותי ושבאופן כללי עוד חברת הפקות השיבה בשלילה על רעיון הסיטקום הגאוני שלי (ארבע נשים בנות 30+ שיסתובבו במרכז העיר ירושלים וידברו על שופינג, בחורים, קריירה וסקס - להיט בטוח!) ותבינו שהיום הזה נידון לכישלון.



בימים כאלו אני מנסה לתרגל עצות שקראתי במגזיני נשים שכתבתי בהם פעם. לנשום עמוק. לדמיין חוויות טובות. מקלחת ארוכה. לדבר עם מישהו שאת אוהבת. להירגע. לנשום עמוק. רוחניות. לקבל. להעניק. להכיל. לא לתת לעצבים להשתלט עלייך. לצאת מהבית. לא לראות בפייסבוק שהאקס שלך מהצבא התחתן עם האישה הכי שנואה (ובלונדינית!) בקורס, לא לקרוא את האימייל שמודיע לך שמצמצמים לך את הטור. לנשום, לשחרר. לתת לצרות להיות של מישהו אחר, לשחרר. רוחניות. הענקה. קבלה. נשימות עמוקות. לא להתעצבן מהמוקדנית של האינטרנט, לא לענות לשיחת פרסומת של הרב יצחק, לא לבדוק את מצב החשבון שלך. להכניס אוויר ולהוציא. לעשות מתיחות. לשכב על הבטן. על הגב. להריח את הורדים. למרוח לוונדר על המרפק. לשתות תה מרווה. לגלות שבמערכת גנבו לך את הכבלים שמחברים את המחשב לאינטרנט. וגם את העכבר. לטבול את האצבעות במים חמימים. לשחרר. להכיל. לשתוק. לשמוע מוסיקה קלאסית. לשמוע מטאל. לשמוע שלמה ארצי. לגלות כי השכן האידיוט שלך הפיל את רשת החשמל בשכונה. לא לקלל אותו. לאחל לו בלב תאונת דרכים בלב הכפר הערבי הסמוך, ברמדאן, כשהוא מוביל חזירים לשחיטה. לנשום. לנשוף. להיות רוחנית.



לצאת למרכז העיר עם רובה אוטומטי. לנשום. לנשוף. ללחוץ על ההדק. לכוון. לצחוק בקול גדול. יותר חזק. להחליף מחסנית. להכיל. לשחרר. לשחרר את הזעם. לשחרר את הנצרה.



ואז להדליק טלוויזיה ורדיו ואינטרנט. ולקבל פרופורציות. ולדעת, שלא משנה כמה רע לך ומגעיל ושכולם מסביב מעצבנים וטיפשים ואידיוטים ונחותים הרבה יותר ממך. עדיין יש לפחות מישהי אחת בעולם שבטוח, במאות אלפי אחוזים יותר, עוברת יום הרבה יותר רע משלך.



אסף רמון, יהיה זכרו ברוך.

יום שבת, 12 בספטמבר 2009

The Cinderella Issue



"תרצי את המאפינס האישי שלך מחומם, מחומם קלות, מחומם לדרגת ביניים, מהתנור או לאחר איוורור על אדן החלון?"





(המלצרית במלון לוקחת את התפקיד שלה ברצינות)




מעולם לא אהיה עשירה.


לא נולדתי לבית של כסף ולא גדלתי עם כפית זהב בפה. שני הורי הם עובדי מדינה המאמינים בתרומה לחברה ולא לחשבון העובר ושב שלהם. האגדה המשפחתית מתארת שכשנולדתי, הוריי היו כל כך עניים עד כי הסכימו שאשחק עם בן השכנים (הערסוות להחריד) רק כדי שיהיו לי צעצועים. ובאמת, בתמונות ילדות שלי מאז אני תמיד לבושה טיפ-טופ מאופנה האחרונה שסבתא מרגלית סרגה ומשחקת עם צעצועים וקוביות שאינם שלי.




כששני אחיי הקטנים הגיעו לעולם, בסמיכות שנים מופרכת, אם תשאלו אותי, המצב בבית נהיה יותר קשה, כי כעת את הצעצועים ש"הלוותי" מהשכן, נאלצתי כעת "להלוות" לשני תינוקות שלא ידעו לשמור על הסדר וליכלכו הכל ברוק דביק. מעולם לא הגענו לחרפת רעב ואף פעם לא היו חסרים לי דברים מהותיים (אלא אם כן אתם מגדירים חיסונים כדבר מהותי) אבל גדלנו בתחושת "אין לנו כסף" ו"תמיד כדאי לחסוך את מה שיש". ילדות שנות השמונים קלאסית, עד השתוללה האינפלציה ברחובות.




הוריי מעולם לא כיוונו אותנו למקצוע שיש בו מן עשיית הממון (יש לי תואר במדעי החברה לעזאזל!) ואפילו פעם אחת לא שאלה אותי אימי במה עובד הבחור שאני יוצאת איתו כרגע. למעשה, אם אני מקדישה לכך מחשבה, מעולם לא יצאתי עם בחור שהרוויח כסף. לא שדלפונים עושים שליכטה בלב, או שארנק ריק גורם לי לשכב על הגב יותר מהר. פשוט לא יצא, כי זה לא שינה כלום. שכיר, עצמאי, קרן נאמנות, גר אצל ההורים. העיקר שיידע מה הדברים החשובים:


1. לשלם בדייט הראשון


2. לשלם בדייט השני


3. להוסיף למתנת יום ההולדת כרטיס איחולים מושקע


4. לא לשכוח את יום ההולדת שלי, גם אם אבחנו אצלך אלצהיימר יום לפני ו\או עברת תאונת דרכים שבה נפגעת חזיתית בראש.




עם הכל השאר אסתדר.




גם בחירת המקצוע שלי מסמנת היטב על חוסר רצוני לחיות ברווחה כלכלית. במיוחד לאור הפער בין תדמית התפקיד הזוהרת לכמות המרשרשים שנכנסת בסוף החודש לחשבון.


להלן תמלול שיחה שהתנהלה השבוע בסניף בנק במרכז העיר ודוגמא מצויינת לפער הזה:


פקידת בנק בעלת השכלה ממוצעת ומטה וגוונים בשיער: "רגע את XXX?


עיתונאית יפה, זוהרת ורזה יחסית לעונה: "אה, כן. למה?"


פקידת וכו': "וואו! אני מעריצה אותך! אני קוראת אותך כל שבוע! המדור שלך הוא הראשון שאני קוראת כשאני פותחת את העיתון!!"


עיתונאית וגו' (מסמיקה): "אה, תודה"


פקידת וכו': "את מדהימה. אני לא מאמינה שזו את, הייתי בטוחה שאת נראית אחרת, בלונדינית, גבוהה, רזה יותר. מתים עלייך בבית שלי!"


עיתונאית וגו': "אה, תודה. זה באמת מאוד מחמיא לי לשמוע את זה"


פקידת וכו': "כן, לא יאמינו לי שאת לקוחה שלי. אגב, אני חוסמת לך את החשבון"


עיתונאית וגו': "מה??"


פקידת וכו': "כן, מותק שלי, את במינוס ואת לא מכניסה מספיק משכורת לכסות על זה"


עיתונאית וגו': "אבל.. אבל.. את מעריצה אותי!"


פקידת וכו': "כן, אבל המנהל שלי קורא את המתחרים"




לא הייתי נזכרת בפער המטריד הזה לולא טופטפו בפניי, לקראת החגים כמובן, כתבות יח"צ מתקתקות שבהם נשלחים עיתונאים ועיתונאיות לרחבי תבל. טסים במחלקת העסקים ומוזנים בשפניה 24\7 רק כדי לדגום השקת שפתון של חברות צרפתיות ומשתמשים בטריק הגוי-של-שבת המופיע בסוף הכתבה כ: הנ"ל היה אורח של חברת טורקמניסטן.
העסקה הנ"ל מקוממת אותי במיוחד, כי פוגעת באחוות העיתונאים המדוכאים באשר היא.
במקום להתאחד ולקבול כמוני על חבילת החג מעלית (איפה התלושים של פעם, איפה?) נשלחים המקורבים לצלחת לכל מיני אירועים מטורפים, מוצפים במתנות, פינוקים, הפתעות ומסאג'סיטים אישיים - הם מעדיפים להנפיק כתבות דביקות, חנפניות וחסרות כל ערך עיתונאי מלבד הערך האנושי הידוע של "נאק בעין, העורך שלח אותי לטיול ג'יפים בטורקיה אפילו שאני כתב לענייני בריאות ואותך לא"




כי מה הם כל "טיולי העיתונאים" הללו אם לא שוחד על השולחן של חברות מסחריות וסימון חביבי המורה (עורך) באופן הברור והמעליב ביותר? מה הם אם לא פגיעה בכל שביב של אתיקה עיתונאית קיימת? מה הם אם לא להזכיר לעיתונאי היטב מיהו בעל המאה ולפיכך בעל הדעה? מה הם אם לא השפלה וביזוי לערכי העיתונות הבסיסיים שייסד עזיאל קרליבך? מה הם אם לא סיבה לגרום לי ממש, אבל ממש לקנא, כי מעולם, בשום מערכת, בשום נסיבות שהתקיימו, לא נשלחתי לאף טיול שכזה?




כלומר, עד יום רביעי האחרון.




הנסיבות שלעצמן היו מחשידות. העורכת התקשרה, אמרה שהוחלט "לצפר" אותי וכי חברת תרופות עם עודף כסף ודימיון מארגנת טיול עיתונאיות לצפון היפה.


כל תרכובת המשפט הדליקה אצלי נורות אדומות כאילו אני פיאט אונו בעליות של הקסטל.




טיול -כזה שצריך אליו נעלי התעמלות, כובע ומינימום שלוש ליטר מים? מואה?


לצ'פר - עד כה צ'ופרתי מהמגזין הנ"ל רק בתלושי משכורת שאני אוהבת לקרוא להם 'תלושי הפתעה'. מבטיחים לך תשלום סמלי על כתבה ואז שמגיע התלוש חודשיים אחר כך את מגלה, ובכן, הפתעה!


חברת תרופות - אולי יערכו עלי ניסויים בלי שאשים לב? יערבבו לי גלולות באוכל? יזריקו לי קורטיזון כשארדם?


עודף כסף- נו באמת, בימי מיינדוף ופישר (להבדיל אלפי הבדלות, שניהם פשוט אמריקאים, יהודים וקונים במיליוני דולרים) למי יש עודף כסף?




כמובן שהסכמתי.




התייצבתי ביום רביעי לטיול, לאחר שהיחצ"נית הבטיחה לי בשבועה שה"טיול" היחיד שאצטרך לעשות יהיה בין המיניבוס הממוזג לג'קוזי הרותח ושנעלי התעמלות אינן נדרשות. במשך יומיים סיירתי בין מלונות בוטיק, מעסות מיומנות, מסעדות גורמה ובוטיקי יין. אינני יודעת מתי לאחרונה אירחתן את עצמכן בצפון, אבל הרשו לי להמליץ בחום להתארגן על כמה מאות אלפי שקלים ולצאת לשם לחופשה ממוצעת.




כל משק חקלאי זנוח שידרג את עצמו לסוויטה מעץ עם ג'קוזי פנימי ובאטלר אישי. כל מפעל עץ כושל הפך לבוטיק יין אנין וכל חומוסייה עמוסת קליפורמים השתנתה למסעדת שף. במשך יומיים נפטרתי מאישיות העיתונאית המרירה והענייה שלי ופינטזתי איך חיי יכלו להיות אם הייתי בוחרת במקצוע אחר, למשל אשת אוליגרך. אנשים פינקו אותי, שאלו לרצוני ומיהרו למלא אותו כאילו חייהם היו תלויים בכך. מהר מאוד השלתי את זהותי הבורגנית והפכתי לבת אצולה. ישבתי בז'קוזי המחומם במידה שלי, ערוץ הג'ז ניגן מפינות נסתרות והמלצרית, בחורה בת גילי שרק רוצה לסיים את לימודי האנימציה במכללת תל חי, עמדה וחיכתה שאחליט כיצד אני רוצה את המאפינס שלי.




"אלו החיים" חשבתי לעצמי "זה התיקון ההיסטורי. היה שווה לאכול חרא במשך שנים, לרדוף אחרי אייטמים, להשקיע בכתבות נפלאות שבועות רק כדי לשמוע מהעורך 'זה לא מתאים לי לגיליון', לגור בבית ההורים בגיל מופלג רק כדי לקבל את המאפינס המושלם הזה, החמים הזה ה.. היי! ילדונת! בואי הנה! ביקשתי עם רוטב פירות יער ושמנת בצלחת נפרדת, לא ליד. תחליפי! מיד! כל כך קשה להשיג עזרה טובה בימינו".




חזרתי הביתה, מסוחררת, שבעה, מפונקת ומטופחת (היתה לנו גישה חופשית לספא ולמניקוריסטית). הנחתי את התיק בכניסה לבית, עמוס מתנות עם לוגו החברה והתמתחתי בהנאה. "אלו החיים" חשבתי בעודי בוחנת את העבודה הטובה שעשתה השעוונית "ככה צריך להיות, בדיוק כמו עכשיו, אח, מה זה, אוצ' אמא?". היא הניחה בידי את המגב וסמרטוט רצפה.




"יום חמישי היום, צריך לשטוף את הבית".




תסביך סינדרלה, כבר אמרתי?




יום שלישי, 8 בספטמבר 2009

Gossif Girl


השנה הייתה 2004, בדיוק נפלטתי ממערכת הביטחון לאחר שירות מלא פלוס (איך פלוס אתן שואלות? ובכן בפעם הבאה שמישהו יגיד לי "תעשי קד"צ, רק חצי שנה שבה לא משלמים לך עליה כלום ולא נחשבת לך בפז"מ" אני לא אגיד לו "איזה כיף לשרת את המדינה בכיף" אלא אתקע לו את העוזי שלי בין הרגליים ואבשר לו כי פראייריות לא מתות, הן רק עושות שנת שירות).



ובכן, השתחררתי וויתרתי על תמימותי לעד. צה"ל כבר לא היה הצבא של אבא שלי, חיילים לובשי זית, גבוהים ותמירים המוכנים לרוץ לתקוע את סכין הקומנדו שלהם בלבן של חיזבאללה, אלא צבא של בלונדיניות מפונקות מהרצליה שהשתזף כל יום בין 12:00 ל- 16:00 בדשא של גלילות ועשה קצת מודיעין כשזה לא הפריע להתענג על השילוש הקדוש של דיאט קולה-סלט-פרוזאק. באותם ימים שיקרתי לעצמי שייעודי נחסם על יד כוח קוסמי ועיוורון אלטרואיסטי מובנה. ואם רק הייתי הולכת לראיון ההוא ב"מחנה" ולא מספרת לכולם איך אני רוצה להיות מרגלת למען המדינה, חיי היו טובים בהרבה. "עכשיו" אמרתי לעצמי בעודי בוחנת את שמונת הקילו הנוספים שכבר אי אפשר היה להסתיר במדים "עכשיו, הגיע הזמן להגשים את החלום שלך ולהיות עיתונאית! או סופרת! ואם המצב יהיה ממש גרוע - עורכת דין!"



צעדתי בעיכוס תחת מפתה (והיה הרבה תחת בזמנים ההם, תודות למטבח הצבאי) לעבר המקומון הכי קרוב אליי, התייצבתי במיצמוץ שפתיים לפני העורך האגדי שבידי קורות חיים מרשימים (שנה וחצי בארומה לפני הגיוס, לא הולכות ברגל, תאמינו לי) ותבעתי להיות הכתבת הפוליטית החדשה של העיתון.



העורך הביט בי, דיבר בטלפון תוך כדי, שלח אימייל ואז צרח לאיזה כתב שלו שהוא הולך לזיין לו את האמא, סבתא ומשהו שנקרא רקטום (הייתי מאוד תמימה אז, רקטום נשמע לי כמו כוכב לכת בלתי מזיק, כמו צדק או פלוטו. בסוף מסתבר שבאמת צריך הרבה אומץ, כלי עזר משוכללים ואפשרות לנשום במצבים קשים כדי לבקר בו) אם הוא לא מגיש לו את התגובה של שר הביטחון תוך 10 דקות. "אח!" חלפה מחשבה בראשי "זה המקום שלי. פה אני רוצה להיות. תוך כמה חודשים אתחכך עם שועי עולם, נשיאים ופוליטיקאים. רינה מצליח, הזהרי למשרתך, היר איי קאם!"



חצי שעה אחרי זה העורך עדיין לא הראה סימני הכרה בנוכחותי מולו. אנשים נכנסו ויצאו, דפים התעופפו מסביב ואוירת כאוס הייתה בכל אשר אפנה. "אהממ" המהמתי לעברו והוא שלח עוד אימייל. "אוח-אוח" כיכחתי בהתקף ונטילציה והוא סימאס. "היי, אני פה!" צעקתי בסוף ביאוש, רק כדי לקבל את התגובה



"מה את רוצה, ילדונת?"



"להיות נחום ברנע הבא!"



"התפקיד הזה תפוס לפחות לחמישים שנה הקרובות. לכי מפה"



"אבל, אבל, אני רוצה להיות עיתונאית!"



"ואני רציתי להיות בלרינה, אז מה? יאללה, עופי"



קמתי, לבי דואב ונפשי עצובה. סתם, קמתי ולבי זועם ונפשי שונאת. מי הוא חושב שהוא, איש הרקטום הזה, לפספס כישרון נדיר כמוני. כוכב עולה שכמותי. אני, אני שערכתי שלושה עמודים בספר המחזור שלי! שכתבתי לבד את הברכה לבת מצווה! שהמצאתי הערכות מודיעין שגויות ומפולפלות רק כדי שלא יהיה לי משעמם! (אגב, אני מצטערת על זה, מי היה יודע שלחיזבאללה אין חוש הומור?) שיילך קיבינימט! אידיוט!



יצאתי מהמשרד המרוט, השתרכתי לעבר המעלית המדשדשת ואז שמעתי את הצעקה מאחורי:



"אני צריך כתבת רכילות!"



וכך זה קרה. מבחורה שמכינה קפה להנאתה הפכתי למישהי שסלולרי שלה יש שמות כמו: "משה- מפנה כלים במזנון הכנסת" או "רבקי-עושה פאנלים אצל אריה דרעי". בתור כתבת צעירה שעבדה בתחילת דרכה בעיתון שהמוטו שלו היה : "אם שונאים אותך - את עושה משהו טוב!" הפכתי תוך כמה חודשים לאדם השנוא ביותר בעיר. אנשים ניתקו לי שיחות, חצו מדרכות שראו אותי ובעיקרון - לא הזמינו אותי לברית. ממישהי שאף אחד, כולל קרובי משפחה בדרגה ראשונה, לא ממש הכיר, השם שלי הפך להיות שגור אצל רוב תושבי ירושלים. כולם קראו אותי. את כולם השפלתי, ירדתי, סיננתי, לעגתי. יחצ"נים, שגילם היה כפול מגילי אם לא יותר, התחננו בפני שאכניס אייטמים. אנשים שבחיים לא הייתי מוכנה לחלוק איתם אותו דוכן פלאפל הפכו לידידי הטובים רק כי הם היו מקורות מעולים. והכי נורא -



התחלתי לדבר ערסית שוטפת.



וכן, השתמשתי בביטוי "מאמי" יותר משאדם שפוי צריך להשתמש בכל ימי חייו.



על הכל פיקחו העורך וסגנו, מלבים את האש ומעניקים לי רוח גבית וכמה מאות (!) שקלים בחודש. הלילות שלי הפכו לסיוט, כי אנשים התקשרו אלי באמצע הלילה ואיחלו לי למות. עדיף מסרטן או משהו מכאיב יותר. אמא של אחת ממעצבות האופנה הזוטרות החליטה שכדי להכניס סיפורים למדור שלי היא פשוט תחכה לי מתחת לבית. והמרדף אחר סיפורים והרצון להיות כמה שיותר שנונה ואכזרית גמר לי את הנשמה. הייתי כתבת רכילות במלוא מובן המילה.



אחרי כמה חודשים טובים התחלתי את לימודי התואר הראשון שלי. באופן אירוני בחרתי במדע המדינה, כי עדיין אהבתי פוליטיקה והאמנתי שגם נחום ברנע יפרוש מתי שהוא. אחרי חצי שנה הלחץ בלימודים, מול הלחץ בעיתון הכריע אותי. החלטתי לצמצם קצת את דרישות התפקיד, לא 24 שעות ביממה, אולי רק, אם אפשר, סופי שבוע.



השיחה עם העורך, בלשון המעטה, לא עברה טוב.



"בעיתונות" הוא אמר בטון של היידי כלום (וכן, הכלום מכוון) "או שאת בפנים, או שאת בחוץ. אין אמצע"



"אז אני בחוץ" עניתי למרות שפחדתי ממנו למוות



"תגישי את הטור האחרון כשאת יוצאת"



עזבתי. הם עדיין חייבים לי כסף אם תשאלו אותי. בשל שיטת התשלום הנוראית של "שוטף פלוס 60 בתנאי שהבאת תיאום מס ואם לא לכי תחפשי", הרבה כספים אבדו לאורך הדרך, רובם למס הכנסה וביטוח לאומי. במהלך החודש שעבר עדיין קיבלתי טלפונים של "מותק, את יכולה להכניס את הידיעה הזו" ושמחתי לבשר להם שאני כבר לא בעסק. קפוט. נגמר. הם רק ביקשו את המספר של מי שמחליפה אותי.



חודשים אחר כך עוד בדקתי את הטור "שלי". מעניקה ציונים לאייטמים, מנסה לנחש מאיזה מקור הם קיבלו את הידיעה וכועסת על ההידרדרות הלא צפויה שלו. עד שהפך למדור של שכתוב קומיניקטים מיחסי ציבור. לעיתים אפילו את זה לא טרחו לעשות.



העורך צדק, אגב. אחרי שסיימתי את התואר הלא יעיל שלי, התדפקתי על דלתות של עיתונים. הצעתי ניסיון, מוטיבציה. ערסית מדוברת. אף אחד לא רצה. מי שיוצא מהמעגל לשלוש שנים, שלא יצפה שיחכו לו עם רגליים פתוחות. הקולגות שעבדו איתי באותה תקופה כבר התקדמו. אחד כתב ב"מעריב" השנייה ב"גלריה". סגן העורך נהיה תסריטאי, כתב החינוך נהפך לדובר. העורך מונה לאחד התפקידים הבכירים ברשת ואז הושפל, בעיית אתיקה קטנה, והוחזר שוב למקומון ועזב שוב.
בסוף הצלחתי לחזור. עיתון אחר. תפקיד אחר. עורכת אחרת לגמרי. מתקדמים לאט. מגייסים מקורות. אולי נחום ברנע יפרוש לגימלאות.

יום שישי, 4 בספטמבר 2009

Breakup- procedure




הוא: "את לא רוצה להודות לי על הכנסת האורחים שלי?"
היא: "אם מישהו פה צריך להודות פה על הכנסת משהו, זה אתה ולא אני"

(מתוך סרט פורנו שנון במיוחד)


פרידות הם החלק הכי שנוא עליי במערכת יחסים. ישנם הרבה דברים שאני מתעבת בעולם - יחצנים, מכוני כושר, אנאלפבתים- אבל תנו לי את כל אלו ביחד (למתקשים: רני רהב על הליכון) ואעדיף לעשות אותו מפרידות. (ולא רהב, זו לא הזמנה פתוחה).

אני מודה, רוב הפרידות הנוראיות שחוויתי היו לגמרי באשמתי. בתור בחורה שמתחזקת חוש מלודרמטי מופרך עוד מימי גן שושנה, הסיטואציה שבה אני נאלצת לשחרר או להשתחרר מאדם שחלקתי איתו מחשבות, נוזלי גוף ואת חיבתי המוגברת לבובות פרווה של ארנבים מוציאה ממני את היבגניה דודינה הפנימית שלי ונותנת שואו אוסקרי.

קודם כל אני בוכה. וצועקת. גם אם מעולם לא חיבבתי את הבחור שמולי, גם אם במשך חצי שנה סבלתי איתו מרורים מתוך תקווה ששבוע הבא זה ישתפר, גם אם רק פיללתי לרגע שבו העולם ישחרר אותי מנוכחותו ומריח הפה הקטלני שלו, כשהוא מבקש פס ליציאה, מצב הצבירה שלי הופך לנוזלי. "אבל" אני תמיד ממררת "אני אוהבת אותך ואתה אוהב אותי, למה, למה אנחנו נפרדים? למה? אני לא מבינה?למה??!!?" וברוב המקרים אני מקבלת מבט מבולבל ואת התשובה:

"כי את רצית"
כששלב הבכי מסתיים, אני הופכת לסופר צינית שנונה וקטלנית. בעוד דמעות מלח מתייבשות על לחיי אני כבר הופכת להיות הגרסא הישראלית של טינה פיי עם קורטוב מירב מיכאלי וקצת עינב גלילי-תמר מרום-מיכל ניב מלמעלה. אני מעלה מופע שלם, מנסה לסחוט מהמנוול פרצי צחוק מפתיעים ובראש אני מפנטזת איך הוא יתעורר עוד שבוע ויבין, כי חיי אינם חיים יותר בלעדיו ויבקש לחזור לחיקי, להעריץ אותי כרגיל ולאסוף את הגרביים המלוכלכים שלו מרחבי הבית.

מיותר לציין, כי זה מעולם לא קרה.

בסיום המחזמר, הסטנד אפ והדלקת המשואות, אני נאותה לשחרר את ווילי. ארשת של אמזונה חזקה נסגרת על פניי ואני מוכנה לנפנף את הבן-אלף לחיים הבינוניים שלו, חיים שאני ורק אני יכולתי לגאול אותו מהם, אבל לא, הפסד שלו. "נדבר" הוא תמיד אומר "אחרי שתירגעי". "אל תתקשר אליי" אני בדרך כלל צועקת לו ובודקת את הסלולרי מיד אחרי שהתניע את הרכב, כי מי יודע, אולי הוא הספיק לשלוח אס.אמ.אס "כבר מתגעגע" בין הורדת ההנד-ברקס להתנעה.

מיותר לציין, כי גם זה, מעולם לא קרה.
ואז מגיע סבב הטלפונים. ישנן לפחות 12 חברות טובות שזוכות לעידכון טלפוני מהיר לאחר שהלז נעלם. 3 ידידים במסנג'ר, 7 הודעות אס.אמ.אס למעגל החברתי הפחות לוחץ ואם מישהי פיספסה, אני מעלה צ'פלין לאוויר. לשמחתי, הצלחתי לפתח מעגל חברות תומך שכל אחת מהן מוכנה לקלל את הנוכחי-לשעבר כאילו הכריז בזאת על סיפוח אוסטריה. כל חברותיי הן אינטיליגנטיות להפליא, עם חוש הומור מפותח והשכלה מורחבת וכולן דואגות לזמזם לי את אותם 10 משפטים בדיוק:

"הוא לא שווה אותך"

"הוא אידיוט"

"הוא לא יודע מה הוא הפסיד"

"זה לטובתך, תאמיני לי"

"את בעצמך אמרת שרצית להיפרד ממנו"

"עדיף לך ככה"

"הבן זונה המזדיין"
"כבר מההתחלה רציתי להגיד לך שהוא לא רציני"

"הוא לא מתאים לך"

"מגיע לך הרבה יותר ממנו"

ובגלל זה אני אוהבת אותן. כי הן אומרות לי את האמת.

תקופת האבל הנעה בין שבוע (סטוץ) לשנתיים (אקס מיתולוגי) מגיעה עם סט כולל של הרגשת גועל אמיתית. את מתעוררת בבוקר והמחשבה הראשונה שלך שהוא כבר לא בחיים שלך. את בודקת אימייל-אס.אמ.אסים-הודעות קוליות-טוויטר-פייסבוק-מייספייס-חברים משותפים ומופתעת, כן, ממש מופתעת, ששום קשר, גם לא דרך יונת דואר, נוצר. את מקללת. בהתחלה אותו ואז את אלכסנדר גראהם בל, ביל גייטס, מארק צוקרברג,ביז סטון, אוון ויליאמס ושאר גברים מנוולים שהמציאו מיליון כלים ליצור איתי קשר, אבל באף אחד מהם הוא לא משתמש.

העולם נראה לי אפור, בעיות של אנשים (כמו דד ליין) נראות לי מינוריות וכל אדם שפונה אליי בבקשה לבצע עבורו משימה פעוטה ככל שתהיה נתקל בפה פעור, דמעות בעיניים ומצב רוח של כאבי מחזור משולבים עם בד הייר דיי -

איך אתה רוצה שאעביר את המלח בזמן שאני מתמודדת עם פרידה?? אין לך לב, אבא, אין לך לב??

חודש אחרי, פלוס-מינוס 30 קילו (ובפלוס מינוס אני מתכוונת לפלוס) אני מכריזה על שביתה. שביתה מגברים, זכרים, יצורי אלפא ולובשי בוקסרים. "עד שלא יענו דרישותיי" אני מפגיזה לחברות "אני מתנזרת. לא מתחילה, לא מפלרטטת, לא סקס, לא החזקת ידיים". אפילו הערסים בפייסבוק, המטרידים אותי תדיר, לא זוכים לתשובה מלגלגת. במקרים קשים במיוחד אני מוכנה אפילו להכריז כי אני מוכנה לחצות לצד השני. "נשים אני מבינה" אני חותרת בשיחות קפה "הן רגישות, הן מצחיקות.הן לא פלגמט אדיש, קר שלא יודע להעריך מה יש לו ושאני מתגעגעת אליו בטירוף חושים". רוב הסביבה מתייחסת בביטול להכרזות הלסביזם שלי, עד שא' חברה טובה, תסריטאית מוכשרת ולסבית בעבודה מלאה מאז התיכון שמעה אותי אומרת את זה לפני חודשיים וחתכה את הויכוח ב"היית רוצה לצאת עם עצמך? כי ככה זה לצאת עם בנות". ומאז, אני מטפטפת את ההכרזה הזו הרבה פחות.

אצל נשים שפויות הזמן והניסיון, מטפחים את כושר הסיבולת שלך. ואם בגיל 20 התאבלת על הבחור היחיד שחשבת שאהבת וחשבת שזה לא יעבור לעולם, בגיל 26 את מבינה שזו רק תקופה שתסתיים עוד מעט. ברגע שאת לא מבצעת צלילה חופשית מתוך האמבטיה לכיוון הסלולרי רק כי יש צלצול-הודעה-ואולי-זה-הוא, זה סימן טוב שאפשר להתקשר אליו בנונשלנטיות ולשאול אם הוא מתגעגע אלייך.את יכולה להיפגש איתו לקפה, למיץ תפוזים, לאסוף את חפצייך ולעשות סקס פרידה מושלם שבסופו תרגישי את כל שרירייך כואבים, מלבד עמוד השדרה הלא-קיים שלך.
אחרי זמן מה, זה כבר לא כואב, את נזכרת בו פעם בשבוע, פעם בשנה ואז כמעט לא. החברים המשותפים שלכם מפסיקים להסתכל עלייך כאילו שרדת את הפלישה לנורמנדי ואת מצליחה לא להוציא את התסכולים שלך על המקרר, אלא רק על החנויות בממילא. עוד קשר שנגמר.

אלא אם את אני.

ואני כאמור, לא יודעת להיפרד. להיפך, את רוב מערכות היחסים שלי אני הופכת לידידות אמיצה וחברות אמת. לא, אינני מזוכיסטית, אלא בעלת תפיסה כלכלית מפותחת. אם ברווח והפסד עסקינן, אני רק משמרת את ההשקעה שלי. הרי הבחור קיבל ממני במשך כמה חודשים אינטימיות, החלפת מלתחה כוללת, שיחות רגישות לתוך הלילה,חשף אותי להרגלי ההגיינה הבעייתים שלו, התוודה על סטיות, ריכל על קולגות ונחשף לפלא העוצמתי שהוא אני - ואת כל זה להשליך לפח רק כי נפרדנו? לא חראם?

זה לא הליך פשוט. הוא דורש הרבה הקרבה,הימנעות מוחלטת מסקס על כל סוגיו (ויש הרבה סוגים, גברת זליבנסקי), פיתוח יכולת הדחקה של אנורקסית כשהוא מספר לך על הכוסית שהוא התחיל איתה אתמול ובעיקר, עיקור כל מחשבה על האפשרות ההזויה ש"אם הוא רק יבלה איתי עכשיו עוד זמן הוא יתאהב בי בטירוף ויבין מה הוא הפסיד". זה לא קורה. מצד שני, את מרוויחה ידיד שמכיר אותך לפני ולפנים (וכן, משחק המילים מכוון) שיידע לייעץ על טעויות בזמן אמת במערכות היחסים העתידיות שלך, יעזור לך להעביר דירה כשתצטרכי ויחזק לך את האגו בפרידה הבאה שלך:

"הוא מאנייק"

"הוא לא יודע מה הוא הפסיד"

"את מדהימה"

"הוא לא שווה אותך"

"ממילא לא התאמתם"

"רגע, אבל בכלל לא רצית אותו!"

והאהוב עלי:

"את רוצה שארביץ לו?"

יום רביעי, 2 בספטמבר 2009

blond expectations


"אתן באותו גיל, אז אזלו לך התירוצים"

(אני משנעת את מאמא בוהן לכיוון חדר הכושר)


אז מדונה בארץ. איזו התרגשות. אילו שרירים. כמה פרובינציאלים אנחנו יכולים להיות. דביקים, מתוקים ומשלמים במזומן, בדיוק כמו שמדונה אוהבת אותם. אודה, גם אני נתתי את חלקי בחגיגת המדונ-מאמה והצלחתי לראיין את מעצב השיער ששוכב עם העוזר של הרקדן השלישי משמאל שלה. זה לא היה פשוט ונאלצתי לארגן שלמונים מכובדים כדי להשגיג את הראיון הזה, אבל זה היה שווה. הוא הודה שהרקדן השלישי הזכיר פעם ש"היא ממש לא דיווה כמו שעושים אותה" ואני זכיתי לשים תמונה של הגמדה הבלונדינית בכתבה. win-win situation לכל הדעות.


להופעה לא הלכתי, מצבים שכאלו מלחיצים אותי. בתור מישהי שמחזיקה בארסנל הסיפורים שלה לפחות שלושה מקרים של התחמקויות מפיגועי תופת (בכל זאת, ירושלמית) התקהלות של יותר מחמישה אנשים מרגישה לי צפופה ומעל 10 כיעד לפיצוץ. החום, הלחות, הצפיפות, השירותים הכימיים וקוצר ראייה שאפשר להגדירו כ"מסכן חיי אדם" מנעו ממני לשנע את עצמי לפקקי תל אביב. קראו לי סנובית, קראו לי ברונטית, אבל הופעות חיות מפחידות אותי.


את האחות הקטנה שלי, בוהן ליטל (little and not lital) הדברים הללו רק מדליקים. את הכרטיסים להופעה היא רכשה עם פתיחת הקופות ומאז, במשך חודשיים רצופים, היא מדדה כל אדיפטציה מהארון שלה שמתכתבת עם הקריירה של מדונה. הייתי רוצה להגיד לכם שעצרתי אותה בשלב החרוטים, או התחרה הלבנה, או שלא צילמתי תמונות. אבל אז אצא שקרנית גרועה.

בסוף היא הלכה על שמלת ג'ינס וחולצת משבצות, מחווה לתקופת האול-אמריקנה שעברה על המלכה אסתר לפני חמש שנים (ושלעניות דעתי הולכת לחזור בגדול בחורף הגדול. סנובית, חולצת משבצות בגאפ כבר קנית?). הקטנה נסעה, כשלוחת הגישוש המשפחתית למשימות מפרכות, ועידכנה אותנו אס.אמ.אסית, למשך כל ההופעה:


"אני לא רואה כלום"

"את לא יודעת איזה תור יש לשירותים"

"יש פה שני ערסים שהולכים מכות"

"החרימו לי את המים"

"יש פה איזו נקודה שחורה ברקע, נראה לי זו היא"

"אה, לא, זה המאבטח השחור שלה"

"שתי פרחות התחילו ללכת פה מכות"

"את מכירה איזה די.ג'י פול אקלופנגד?"

"ג'סטין לא מגיע!"

"ג'סטין הגיע!"

"אה, לא. מדונה סתם רוקדת עם עמוד, כרגיל"

"אני חייבת פיפי"

"היא מדהימה! יש לה גוף מהמם!"

"יואו, את לא יודעת איך היא רוקדת"

"אני לא רואה כלום"


כאמור, חוויה היסטורית.


בה בעת, החלטתי לשחק משחק קטן ביני לבין עצמי שנקרא השוואות. אנו, העם הנשי, אוהב מאוד להשוות, כל דבר וכל עניין. גם אם היא אומרת לך שהיא לא משווה אותך לאף אחד ואתה עומד בפני עצמך, היא משקרת. אנחנו אוהבות להשוות, אנחנו נוטרות טינה וגם מתחילות הרבה משפטים עם החברות שלנו שמתחילים בדיוק ככה: "אני לא רוצה להשוות, אבל יואב היה הרבה יותר מתחשב ממנו. תמיד הביא פרחים והוריד את הזבל". ולא, אתה לא יכול לנצח את זה. למעשה, האפשרות היחידה להימנע מהשוואות, גם בין הסדינים, היא לחטוף אותה כשהיא עוד בת 11 ולהחביא אותה מהמין האנושי בבית אוהלים כשאתה הגבר היחיד שהיא מכירה. נכון, קצת חולני, אבל עובד.


אז עשיתי השוואות. הרי מאמא בוהן ומאמא לורדס חולקות את אותו תאריך לידה, אותו מספר ילדים ואותם שורשים ברונטים. אך בעוד גברת אירוטיקה עושה שפגט אווירי ויוצאת עם ישו, מאמא בוהן עושה מקרונים ושניצל. עשרות מיליוני דולרים בבנק לעומת משכורת של גננת. ידעה יותר גברים מבנק הזרע בקליפורניה מול סירוב לפלרטט עם השומר הרוסי בממילא. קיבורת זרוע של מתעמלת רומניה-טרום-הקמת-המועצה-לשלום-הילד ומנגד - אישה רכה אשר מסרבת להכיר בקיום חוג הפילאטיס השכונתי.


"תגידי" פניתי אליה (לזו שבמטבח, לא זו שעל הבמה) "לא חשבת פעם שאולי את היית יכולה להיות במקום מדונה? להוציא ספרים על סקס, להרוויח מיליוני דולרים, להיות בכושר של ארנב אנרג'ייזר, גישה לכל בתי האופנה המובילים בעולם, קמפיינים ללואי ויטון, אחוזה בריטית, אייקון עולמי? הרי בסך הכל, מה ההבדל ביניכן? אתן אפילו באותו גובה, פשוט בחרת בכיוון הלא נכון"


"הדבר היחיד" השיבה האם "שבו אני מקנאה במדונה לעומתי, הוא שיש לה שני ילדים מאומצים"


"מה?" שעיתי לעברה "היית רוצה שני אתיופים בבית? בפתח תקווה יודעים על הסטייה שלך?"


"זה לא הצבע" ענתה "אלא הטבע. יש משהו מאוד משחרר בלבחור את הילדים שלך"
ביץ'